update: video

Heukelum geeft 4-0 voorsprong weg tegen Woudrichem: 4-4

HEUKELUM – Een daverende start die eindigde in een doffe teleurstelling: het overkwam Heukelum tegen Woudrichem. Na 23 minuten stond het 4-0 op de Vriezenwijk, maar na ruim negentig eindigde de wedstrijd zonder winnaar. Woudrichem haalde een kunststukje uit en pakte nog een punt: 4-4.

De stemming in het kamp van de thuisploeg liet zich raden. "Natuurlijk is dit een grote teleurstelling", zei trainer Jerome Ceton. "Ons spel was vandaag prima, maar we moeten onszelf belonen. Ik kan de ploeg weinig verwijten, al moeten we de wedstrijd na rust op slot gooien."

Woudrichem had de schade al voor rust dusdanig gerepareerd dat iedereen zich er halverwege van bewust was, dat de wedstrijd met een 4-2 stand nog zeker niet gespeeld was. Pas in de laatste tien minuten kwamen de gasten dankzij twee treffers van Nick van Giessen helemaal terug. "Natuurlijk zijn we erg tevreden met deze uitslag", zei Piet Saaman. "Dit is ondanks dat je maar één punt krijgt goed voor het vertrouwen. Wij zijn de morele winnaar."

Na de 0-4 van vorige week tegen Altena leek Woudrichem weer op weg naar een afstraffing. Dankzij treffers van Sil van Putten, Benjamin Meijdam, Rick van Loo en Semih Kaplan liep Heukelum razendsnel uit naar een riante voorsprong. De 4-1 van Dillis de Vries kwam voor Woudrichem als geroepen, want de ploeg herpakte zich. Met de 4-2 van de later nog veel belangrijker wordende Nick van Giessen kreeg Woerkum al voor rust weer alle hoop.

De na rust verwachte stormloop op het doel van Yoerick van 't Pad bleef echter heel lang uit. Sterker, Heukelum kreeg een paar heel goede kansen om de wedstrijd met 5-2 op slot te gooien. Kaplan, Meijdam en Van Loo waren echter veel minder trefzeker dan voor rust en dus was de 4-3 tien minuten voor tijd het sein voor de gasten om er nog een schepje bovenop te hooien. In de laatste officiële speelminuut was het Van Giessen die Woudrichem deed ontploffen en Heukelum in rouw dompelde.