SteDoCo geeft in slotfase zekere winst weg

SASSENHEIM • SteDoCo leek de buit binnen te hebben. Door drie goals, twee voor rust en eentje kort na de thee, was de wedstrijd tegen Ter Leede gespeeld. Echter in een paar minuten tijd verdween in de slotfase de ruime voorsprong als sneeuw voor de zon. En hielden beide laagvliegers een punt over aan de eerste ontmoeting na de korte winterstop.

Na een redelijk gelijkopgaande start opende Joran Schröder tien minuten voor rust de score. Een perfecte voorzet van Benjamin van Wanrooij wist de Hardinxvelder onhoudbaar binnen te koppen. Op slag van rust tekende de goaltjesdief voor 0-2. Kort na rust schoot Schröder zelfs de 0-3 binnen.

Niets aan de hand
De druk wisselende Sassenheimers sleepten op het eind alsnog een gelijkspel binnen. Tot verbazing van Ter Leede en tot ontsteltenis van Adelaar. "Tot de 80e minuut was er niets aan de hand, we hadden de wedstrijd onder controle. Maar in zeven minuten tijd kregen we drie tegendoelpunten om onze oren. Eigenlijk is het onmogelijk, maar het gebeurde wel."

Adelaar maakte de vergelijking met de thuiswedstrijd tegen VVSB, toen ook een 3-0 voorsprong werd verspeeld. "Het kan nog miraculeuzer", baalde de IJsselsteinse oefenmeester. "Dit voelt als verliezen. Als we een goal tegen krijgen, dan sluipt er iets in en dan zijn we het helemaal kwijt."

Nog meer mogelijkheden
De eerste kans was voor Ter Leede, maar de Hoornaarse doelman Mark Smith deed zijn werk. SteDoCo nam het initiatief en leek dus direct na rust met 0-3 op het scorebord op rozen te zitten. "We waren de betere ploeg en zelfs nog mogelijkheden op een nog ruimere voorsprong. Het lijkt wel of VVSB thuis in de kopjes zit. Dat moet eruit."

Kuitblessure Schröder
Overigens heeft Frans Adelaar nog andere kopzorgen. Na het tussentijdse vertrek van het spitsenduo Meeuwsen en Doesburg zijn alle peilen gericht op Joran Schröder en die moet dus wel fit blijven. Maar: "Afgelopen week in de oefenwedstrijd tegen Hercules viel Joran met een kuitblessure uit. Afgelopen donderdag heeft hij niet getraind en vandaag was er twijfel of Joran mee kon spelen. In de eerste helft kreeg hij weer last van zijn kuit, maar toch speelde hij verder en scoorde dus drie keer. In de slotfase, we stonden met 1-3 voor, heb ik hem er toch maar afgehaald."

In de persoon van Charlton Vicento (Kozakken Boys) heeft SteDoCo inmiddels een extra aanvaller aangetrokken.