Sterk Drechtstreek houdt Pelikaan op 3-3

ZWIJNDRECHT • Een sterk spelend Drechtstreek verzuimde zichzelf zaterdag te belonen in de uitwedstrijd tegen Pelikaan. Het werd 3-3.

De Drechtstreek-keuzeheer zag zijn fris en fruitig voetballende ploeg al na drie minuten op een voorsprong komen. Ties van Aggelen tekende voor deze snelle treffer. Twee minuten later kwam Pelikaan bemazzeld op gelijke hoogte, nadat de bal bij een misplaatste wegstompactie van de Drechtstreek-keeper via de rug van verdediger Damien Vereecken over de doellijn rolde.

De 2-1 van Pelikaan werd weggepoetst door wederom Ties van Aggelen: 2-2 bij rust.

Na de hervatting nam de thuisclub uit een strafschop opnieuw de leiding. Damien Vereecken bepaalde de eindstand op 3-3.

Vlak voor tijd had Mark Kunst Drechtstreek alsnog aan de overwinning kunnen helpen, maar zijn puike kopbal belandde op de lat.

"Jammer dat we punten lieten liggen", resumeerde Bart Toom. "Maar daar staat tegenover dat we geweldig voetbalden. Dat belooft wat voor de komende weken."