Foto: Peter Verheijen

Nieuw-Lekkerland kan neerwaartse spiraal tegen Nivo Sparta niet ombuigen

NIEUW-LEKKERLAND • Het is Nieuw-Lekkerland niet gelukt om de neerwaartse spiraal van vóór de winterstop in positieve zin om te buigen. Thuis tegen Nivo Sparta werd met 1-2 verloren.

"Dat doet pijn", verwoordde trainer Maarten van Gastelen het 'kleedkamergevoel' na afloop. "Zeker ook omdat deze nederlaag niet nodig was geweest. Nivo kreeg in de hele wedstrijd twee serieuze kansen en beide keren was het raak. Wij stelden er een goal van Lennert de Vries tegenover en dat was te weinig."

Ook de scheidsrechter werkte vanuit Lekkerlands perspectief bezien niet mee. "Hij onthield ons een strafschop en trok, ondanks zes wissels, amper blessuretijd bij", noemde Van Gastelen twee ergernissen."

Wat resteerde was het beeld van een weliswaar hardwerkende, maar niet overtuigende thuisploeg die de geschorste sterkhouders Damiën Muller en Wim de Jong node miste. "We blijven echter positief", aldus Van Gastelen. "We hebben het nu even lastig, maar die punten komen wel weer."