• Kozakken Boys - Jong FC Volendam (2-1). Foto: Teus Admiraal

Derde winst op rij biedt perspectief voor Kozakken Boys

WERKENDAM - Kozakken Boys hield zaterdag de winnende lijn vast met 2-1 tegen Jong Volendam. Het was de derde winst op rij voor de Boys, die doorstoomden naar de vierde plaats op de ranglijst.

Bovendien was de winst er ondanks een ondertal met tien man uit gesleept. "Vanaf de 36e minuut moesten we met tien man verder na een rode kaart voor Mark Veenhoven. We bleven strijden en dat resulteerde uiteindelijk in een terechte 2-1 overwinning. Dat is toch knap tegen de best voetballende ploeg van de competitie", stelde trainer Rick Adjei.

Op het kwartier was Kozakken Boys al dicht bij de openingstreffer na een afstandsschot van Leon Bot. Acht minuten later schoot Bot wel raak voor de 1-0. Uit het niets kwam Jong Volendam langszij met de 1-1. De rode kaart voor Mark Veenhoven was ook een domper.

Na de rust bood een vrije trap echter nog uitkomst. Sven van Ingen slingerde de vrije trap richting de tweede paal, waar Leon Bot de 2-1 binnen schoot.

In de slotfase hield Kozakken Boys de winst overeind en mocht Royston Drenthe nog speelminuten maken na zijn blessure.

Wat goed te maken
Met de winst en de beklommen positie op de ranglijst zag trainer Rick Adjei ook zeker perspectief, in het bijzonder natuurlijk voor de topper komende zaterdag bij en tegen titelkandidaat HHC Hardenberg. "We staan nu in punten gelijk met IJsselmeervogels en we hebben ook de volle buit uit drie wedstrijden na de winterstop. Dat biedt hoop voor de wedstrijd in Hardenberg. Er staan drie punten op het spel. Daar gaan we ook voor. We hebben bovendien nog wat goed te maken voor de verloren wedstrijd hier thuis tegen Hardenberg. Die hebben we weggegeven door persoonlijke fouten. Wij gaan met volle moed die kant op tegen de topfavoriet en kampioenskandidaat van de competitie."