BZC'14 - MVV58
BZC'14 - MVV58 Foto: Michel Haubrich

Derde 3-2 nederlaag voor BZC’14 in vier wedstrijden

BRAKEL/ZUILICHEM – Bij BZC'14 laten de eerste drie punten van 2020 nog op zich wachten. Zaterdag werd met 2-3 verloren in het thuisduel met MVV'58.

Op het eigen sportpark 't Veer kwam de fusieclub nog wel op voorsprong, dankzij een rake vrije trap van Arjan van der Linden. Nog voor rust gaf het door het incasseren van drie tegentreffers binnen zeven minuten een mogelijk resultaat uit handen. In de tweede helft zorgde Erik van Dalen voor de aansluitingstreffer en in de absolute slotfase tekende BZC'14 zelfs nog de 3-3 aan. Tot grote teleurstelling werd die goal afgekeurd door de scheidsrechter van dienst. Vlak daarna kreeg Bert van Dalen nog tegen zijn tweede gele kaart, maar dat zou voor de wedstrijd geen verschil meer maken.

Zodoende leed BZC'14 voor de derde keer in vier wedstrijden een 3-2 nederlaag. Een hard gelag voor trainer Hans de Jong, die zich de hervatting van de competitie anders had voorgesteld: "Ik had niet verwacht dat we de eerste twee wedstrijden na de winterstop zouden verliezen. Het is ook niet dat we voor iemand onder doen, maar het zit even niet mee. We zitten in de hoek waar de klappen vallen en het vertrouwen is een beetje weg. De foutjes die we nu maken komen door een gebrek aan vertrouwen en slimmigheid. Daar moeten we van leren, want bijna elk foutje wordt afgestraft. De derde klasse is een harde leerschool, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we het gaan oppikken. We krijgen nog veel concurrenten op bezoek, dan moeten we er staan."

Volgende week treft BZC'14 in GDC de kersverse koploper. In de thuiswedstrijd werd die ploeg nog op een 1-1 gelijkspel gehouden en ook nu acht De Jong zijn manschappen niet kansloos: "Zij zitten in de flow, maar het is altijd moeilijk voetballen tegen een ploeg die onderin staat en knokt voor de punten, zoals wij. Als wij kunnen leveren wat we vandaag in de tweede helft hebben laten zien, kunnen we het ook GDC moeilijk maken."

BZC'14 - MVV58