Solide zege Hardinxveld in en tegen Streefkerk

STREEFKERK • Hardinxveld blijft in het spoor van de koplopers SVW en Alblasserdam. Ook in en tegen Streefkerk liet Hardinxveld geen steek vallen: 1-5.

Zonnig maar met een behoorlijke wind schuin over het veld begonnen beiden teams, na een minuut stilte voor het erelid dhr. Timmer van vv Hardinxveld, aan de wedstrijd. Het begin was meteen voor de gasten uit Hardinxveld; Jesper Buist kwam goed door in de 16 meter en werd door een verdediger van Streefkerk naar de grond gewerkt, maar arbiter Beumer besloot dat het niets was.

Aan de andere kant was het Streefkerk, dat met van Vugt en Wols er snel uit probeerde uit te komen in de omschakeling maar waarbij er door het verdedigingsduo Aron van Andel en Sander de Boon goed werd opgelet.

De eerste mogelijkheid was voor Richard Zwakhals, die de mogelijkheid tot schieten had, maar in plaats daarvan de bal breed legde op een verdediger van Streefkerk.

Hardinxveld bleef de bovenliggende partij wat in de 22 minuut de verdiende voorsprong opleverde. Een steekbal van Jesper Buist op de geheel vrijlopende Lex de Gier, die de keeper van Streefkerk het nakijken geeft en de bal onberispelijk binnen schoot voor de 0-1.

Gelijkmaker
Hardinxveld bleef Streefkerk onder druk zetten en de thuisploeg probeerde via lange ballen de spitsen te bereiken. In de 33 minuut leidde dit de gelijkmaker in. Een lange bal werd niet goed beoordeeld achterin bij Hardinxveld en keeper Koning probeerde de bal te onderscheppen en werd daarbij geraakt door een van de aanvallers van Streefkerk. Keeper Koning lag geblesseerd op de grond maar i.p.v. een overtreding liet arbiter Beumer doorspelen en werd de bal vanaf rechts in de 16 meter gebracht waar Tim den Besten de bal in een leeg doel kon schieten voor de 1-1.

Wind
Hardinxveld richtte zich op na deze gelijkmaker en ging door met verzorgd positiespel ondanks de verraderlijke wind en hield Streefkerk onder druk. Net voor rust was daar dan ook de verdiende voorsprong. Na een inworp op links was het Johan Woltman die de bal na een goed actie, strak wist voor te zetten en nu was het wel raak voor Richard Zwakhals, die van dichtbij de keeper van Streefkerk wist te verschalken: 1-2.

Streefkerk kwam daarna nog goed weg dat het niet meteen verder op achterstand kwam, nadat Robin de Kok via een hakbal van Zwakhals kon uithalen op het doel, maar door een kluwe van verdedigers de bal niet op het doel zag komen. Ruststand 1-2.

Uitgeraasd
Na de thee bracht Streefkerk meteen twee wissels aan en werd de bedoeling van de thuisclub meteen duidelijk. Via de vleugels achterin de bal zo snel mogelijk voorin neerleggen bij de aanvallers Wols en Van Vugt. Dit had bijna een gewenst resultaat, maar Aron van Andel wist dit met een overtreding af te stoppen. Dit ging echter wel te koste van een gele kaart.

Nadat Streefkerk een beetje was uitgeraasd met het pompen van de bal in de 16 meter en een aantal corners die voor enig gevaar zorgden, namen de gasten uit Hardinxveld weer het voortouw. Een schot van Johan Woltman lande op de paal achter keeper Reitsma van de thuisclub en verder kwamen ze een aantal keren goed door, maar dit leidde nog niet tot veel meer gevaar.

Een corner in de 63 minuut bracht daar verandering in. In eerste instantie wist de verdediging van Streefkerk de bal nog weg te werken, maar nadat deze buiten de 16 werd opgepikt door Hardinxveld, was het Robin de Kok die door de verdediging slalomde en vanaf links de bal in de verre hoek achter keeper Reitsma schoot voor de 1-3.

Streefkerk probeerde daarna wel terug te komen, maar dit werd continue goed in de kiem gesmoord door de verdediging van Hardinxveld. Op een van de pogingen van Streefkerk was het keeper De Koning die de bal onderschepte en al in zijn handen had, toen het door Van Vugt onbesuisd omver werd gelopen. Deze keer werd er door de arbiter wel een juiste beslissing genomen. Vrije trap en geel voor de aanvaller van Streefkerk.

Hardinxveld vergat afstand te nemen van Streefkerk met een hogere score en dat had het aan zichzelf te wijten. Een vrije trap van De Kok belande op het dak van het doel van Streefkerk en in vele gevallen was de laatste bal niet nauwkeurig.

Goal invaller
Trainer Den Ouden greep in en met nog 15 minuten bracht hij de herstelde Vincent van Lopik voor Richard Zwakhals. De druk met deze verse wissel werd weer opgevoerd en dit leidde na een aantal minuten meteen de 1-4 in.

Wederom was het Johan Woltman die nu via goed doorzetten op rechts de bal voorbracht en na een klein scrimmage was het de net ingekomen Van Lopik die de vierde voor Hardinxveld binnen schoot.

Hardinxveld bracht nog twee verse wissels. Aron Eijkelboom en Sander de Boon verlieten het veld en daarvoor kwam Patrick Zwakhals en Aldo Tagliasacchi

Streefkerk was het nu helemaal kwijt en de mogelijkheden voor meer doelpunten stapelden zich op. Er kwam er uiteindelijk nog één bij nadat Danny v/d Bout via links kon opstomen en de bal wederom achter keeper Reitsma deponeerde voor de 1-5, wat ook meteen de eindstand was.

Een solide overwinning van Hardinxveld, dat hiermee in het spoor blijft van de koplopers SVW en Alblasserdam, die wederom ook gemakkelijk wonnen.

De stand in de tweede periode en de competitie laat zien dat deze drie clubs hoogstwaarschijnlijk de prijzen zullen verdelen.

(verslag: vv Hardinxveld)