Mike de Groot met vier goals grote man bij Brederodes

VIANEN • Met vier treffers en een assist had Mike de Groot een leeuwenaandeel in de 5-1 zege die Brederodes behaalde tegen Focus '07.

De bezoekers voetbalden met weinig zelfvertrouwen en legden de groengelen niet veel in de weg. Brederodes was dominant, had in alle linies meer kwaliteit en creëerde al snel een aantal prima kansen. Door daar slordig mee om te springen werden de Culemborgers langer in de race gehouden dan nodig was.

Randzaken
Op aangeven van Mike de Groot brak Joey Balk de ban na bijna een half uur: 1-0. De drie middenvelders van Brederodes hielden zich daarna te veel bezig met randzaken en pakten in korte tijd allemaal een gele kaart.

In het rustsignaal zette de thuisclub een mooie aanval van achteruit op. Er volgde een voorzet van Tim van der Waal die werd ingekopt door De Groot: 2-0.

Gemakzuchtig
Nadat De Groot er in de tiende minuut na rust zijn tweede van de middag in had gelegd (3-0) werd Brederodes, door het gebrek aan tegenstand, wat gemakzuchtig. Focus '07 profiteerde ervan door de Viaanse defensie te verschalken: 3-1. De scherpte keerde terug in het spel en met twee doelpunten zorgde De Groot voor een niet eens geflatteerde eindstand van 5-1.