SVW naar kwartfinale EM - Van der Wal Cup

GORINCHEM • SVW heeft zich dinsdagavond geplaatst voor de kwartfinales van het Regio-Voetbal Toernooi om de EM - Van der Wal Cup. De streepjes wonnen op eigen veld van een combi-elftal van Kozakken Boys.

Onder toeziend oog van hoofdtrainer Rick Adjei en hoofd opleiding Arie Schep begonnen de gasten nog wel fel, vooral via buitenspeler Don Bolsius. De thuisploeg, met Boris Pijlman na weken weer terug in de basis, kwam op voorsprong. Spits Gino Dix reageerde attent op een terugkomende inzet op de paal van Mounir el Ouazizi: 1-0.

Tien minuten later werd de score al verdubbeld. Dix lanceerde zichzelf en schoot onder de doelman door de 2-0 tegen de touwen. Aan de andere kant eindigde een inzet van Mats van Huijgevoort op de buitenkant van de paal. Op het half uur had El Ouazizi de 3-0 op zijn schoen, maar de doelman zat nog net aan het schot. Vlak voor rust werd het alsnog 3-0. Een vanuit achteruit opgezette aanval kwam op rechts bij de opstomende Adem Kahraman terecht die de bal voorgaf en Dix kon aanleggen voor zijn hattrick: 3-0.

Passeren
Na de rust kwamen de gasten meteen terug in de wedstrijd. Een lange bal werd goed ingeschat door de van FC Dordrecht overgekomen Siebe Schets: 3-1.

SVW herstelde zich al snel, want een paar minuten later schoot Hicham Farhou op fantastische wijze de 4-1 in de bovenhoek. Een minuut later stond ook de 5-1 op de borden. Mounir el Ouazizi passeerde ontzettend makkelijk een paar tegenstanders en kon in de verre hoek binnen schieten.

Hierna volgde een paar wissels aan beide kanten wat het spel niet ten goede kwam. De Werkendammers kwamen via Tarik Fagrach nog wel tot 5-2, maar verder lieten de streepjes het niet komen en zodoende staat het door deze overwinning in de kwartfinale.

Aanstaande zaterdag is SVW vrij en volgende week zaterdag gaat men op herhaling tegen De Alblas. Op Sportpark Souburgh worden de resterende 62 minuten uitgespeeld.

SVW – Kozakken Boys 2 5-2 (3-0)
12' 1-0 Gino Dix
23' 2-0 Gino Dix
41' 3-0 Gino Dix