Benschop blijft na verlies in de onderste regionen

Benschop verloor in en tegen De Meern met 1-0 en zakt naar de een-na-laatste plaats.

De Benschoppenaren creëerden over de gehele wedstrijd de meeste kansen. De straffe wind dwars over het veld maakte het beide ploegen moeilijk. Na een kwartier spelen liet Martijn de With de Benschopse aanhang juichen, maar zijn treffer werd afgekeurd vanwege buitenspel. De Meern zakte regelmatig in, maar kwam er snel uit. Bij een zo'n tegenaanval kwam de thuisclub op voorsprong.

In de tweede helft bracht Benschop-trainer Emanuel Sluis Mitchell Freriks als extra spits binnen de lijnen. Er ontstonden mogelijkheden op de gelijkmaker, maar het laatste beslissende tikje bleef uit.

Dankzij de zege steeg De Meern naar de veilige middenmoot. Met vier andere clubs gaat Benschop in de komende negen duels strijden om lijfsbehoud.