Foto: Wijntjes Fotografie

DCV haalt lekker uit tegen Hellevoetsluis

KRIMPEN A/D IJSSEL • DCV heeft zijn eerste competitieoverwinning in de knip. Thuis tegen Hellevoetsluis wonnen de Krimpenaren gedecideerd met 4-1.

“Een lekkere overwinning”, stelde trainer Wout Ooms na afloop van het duel op de puike grasmat van sportpark Waalplantsoen vast. ”Al met al hebben we een prima competitiestart. Vorige week speelden we 0-0 en waren we defensief sterk, dit keer zetten we als team een prima prestatie neer.”

DCV kwam op een 1-0 voorsprong door Ricardo Lelieveld. Vervolgens schoot Tom Bestebroer de Krimpense tweedeklasser naar 2-0, waarna Hellevoetsluis na een strafschop wegens hands de ruststand op 2-1 bracht. Na de pauze gooiden twee treffers van DCV-spits Carlo de Reuver het duel definitief in het slot. “Als je naar onze goals kijkt dan vielen die midden in twee ‘blokken’ waarin we ijzersterk speelden”, analyseerde Ooms. “Dat waren fases waarin we trouwens nog meer hadden kunnen scoren. Een uitslag van 6-1 was absoluut haalbaar gewest, maar met deze 4-1 ben ik uiteraard ook dik tevreden.”

Komende zaterdag wacht DCV de lastige uitwedstrijd tegen VVGZ, dat knap de amateurs van Sparta met 2-1 versloeg en met 3 punten uit twee duels kort achter de Krimpenaren op de ranglijst staat. “Dat wordt ook weer een interessant potje”, weet Wout Ooms al bij voorbaat. “We gaan er in alle rust naar toe werken en alles geven voor een goed resultaat. Met wat ik tot nog toe heb gezien van mijn team ben ik content. Laten we die lijn maar door trekken komende zaterdag in Zwijndrecht.”