Unitas met tien man puntloos in en tegen Gemert

GEMERT • Met tien tegen elf kwam Unitas in en tegen Gemert nog terug van 3-0 tot 3-2, maar de tijd was tekort om de gelijkmaker nog te forceren.

De laatste ontmoeting tussen beide teams was in de hoofdklasse met een aangenamere ambiance, want Gemert heeft thuis altijd redelijk wat publiek. Nu was er een troosteloze stemming, maar er moest toch worden gevoetbald.

Unitas begon voortvarend, fel zelfs en creëerde een mogelijkheid middels een vrije trap net buiten de 16 na hands. Everon Pisas mikte echter over het doel.

Aan de andere kant kreeg ook Gemert een zelfde vrije trap, schuin voor het doel. De voorzet werd weggekopt en toch weer ingebracht door Gemert en daardoor was de organisatie even verstoord. Erik van Loon kopte fraai tegendraads in en het stond 1-0.

Geen man overboord zou je zeggen en Medhanie Habtemariam had even later pech dat de keeper zijn schot pareerde.

Rode kaart
In de 25e minuut sloeg het noodlot toe. Een doorgebroken speler werd door doelman Ruud Verberk net buiten het strafschopgebied neergehaald en de keeper kon met rood vertrekken. Zijn vervanger was de 18-jarige Furkan Alemdar, die op zaterdag normaal het doel van JO19 verdedigt. Jaouad Chraou moest zijn plaats aan hem afstaan.

De vrije trap van 18 meter was de jonge doelman te machtig en het was 2-0. Doelpuntenmaker van Gemert : Bram Zwanen

Dit betekende niet dat Gemert kans op kans ging krijgen, want Unitas kon gewoon mee met het niveau.

Zelfs kreeg Joey Lokasi nog een kans op slag van rust, maar de bal ging over. Rust 2-0.

Strafschop
De tweede helft was nog maar koud begonnen of het was 3-0. Na een aanval over de linkerkant van Unitas kwam de voorzet en Willem den Dekker kon van dichtbij doelpunten.

Jay-Jay Meierdres kwam voor de aanvallende impulsen in de plaats van Achraf Chentouf. In de 63e minuut begon hij een actie, naar binnen snijdend. De actie leek te gaan mislukken, maar een verdediger van Gemert vond het toch te gevaarlijk worden en legde hem neer. Strafschop. Jay-Jay benutte hem zelf en het was 3-1.

Unitas ging risico’s nemen en doordrukken. Mekonen Kibrom had geen geluk met een kopbal en Unitas kreeg wat corners te nemen. Aan de andere kant moest Wesley Swets een keer van de lijn redden en Furkan Alemdar trad ook nog een keer handelend op.

Wankelen
In de 87e minuut was er een flitsende actie van Medhanie Habtemariam die de vrijstaande Jay-Jay Meierdres vond. Zijn voorzet werd bij de tweede paal binnen gewerkt door Everon Pisas. 3-2.

Jammergenoeg was de resterende tijd voor Unitas te kort om de gelijkmaker nog te produceren, want Gemert stond te wankelen. Helaas voor Unitas lukte dat net niet en ging de wedstrijd met 3-2 verloren.

Als de Corona-maatregelen geen roet in het eten gooien speelt Unitas a.s. zondag thuis tegen Groene Ster.

(verslag: GVV Unitas)