Foto: Nico Van Ganzewinkel

Dode spelmomenten brengen HSSC’61 langs Vriendenschaar

HEI- EN BOEICOP • HSSC’61 blijft winnen. Na zeges op de Utrechtse ploegen Voorwaarts en Hercules wist het in eigen huis ook het Culemborgse Vriendenschaar te verslaan. Op Het Plein werd het 3-1 voor de formatie van Marcel van Steenis.

Vanwege de slechte staat van het hoofdveld werd de wedstrijd op Heicops kunstgras afgewerkt. De thuisploeg leek goed te beginnen, maar een goal van Remon van Soest werd al vroeg afgekeurd wegens buitenspel. Dit leek een fout te zijn van de scheids- en grensrechter. Vervolgens kwam Vriendenschaar op voorsprong toen een corner werd ingekopt. De gelijkmaker van HSSC kwam eveneens uit een corner, Aron van Soest was de doelpuntenmaker. Alsof dat nog niet genoeg was, viel ook de 2-1 uit een hoekschop. Nu was het Owyn van Vuren die uit een corner doeltreffend was. Nicky van Dam zorgde met een rake vrije trap ook nog voor de 3-1 voor rust.

Na rust drong Vriendenschaar in eerste instantie niet echt aan en vergat Remon van Soest het duel definitief te beslissen. Net op het moment dat de gasten wel wat gevaarlijker werden, moest men het duel voortzetten met tien man na een domme rode kaart wegens natrappen. Vanaf dat moment was de wedstrijd wel gespeeld.

Trainer Marcel van Steenis was tevreden na afloop: “We staan heel keurig op de vierde plek. We hopen natuurlijk dat de competitie volgende week gewoon wordt hervat, maar als dat niet het geval is hebben we de eerste competitiehelft in ieder geval goed afgesloten.”