Spirit voetbalt leuk maar blijft punten morsen

OUDERKERK A/D IJSSEL • Spirit kwam in zijn eerste competitieduel na de ‘lockdown-winterstop’ niet verder dan 1-1 tegen collega-middenmoter FC Binnenmaas.

Binnenmaas-trainer Michel van Noort (eerder werkzaam geweest bij Spirit en Dilettant) was behoorlijk in zijn nopjes met de uitslag. Het humeur van de Ouderkerkse coach Richard van Cappellen stak daar enigszins tegen af. Logisch, want Spirit toonde het betere veldspel en kreeg via onder andere Laurens Visser en Ruben Slooff meerdere kansen om de wedstrijd in zijn voordeel te beslissen.

“Het is nu al de vierde keer dit seizoen dat ik de trainer van de tegenstander hoor zeggen dat Spirit zo’n goede ploeg heeft”, stelde Van Cappellen vast. “En steeds werden die uitspraken gedaan na puntenverlies van onze kant. Daar hebben we dus niks aan. Sterker nog: we hadden mee kunnen doen in de subtop als we wat scherper voor het vijandelijk doel waren geweest. Daartegenover staat dat ik mijn elftal geen verwijten kan maken over de inzet en het enthousiasme waarmee gevoetbald wordt. Ook tegen FC Binnenmaas was dat weer prima voor elkaar.”

Keepersfout
Spirit kwam achter na een fout van de eigen keeper. Daardoor werd de spits van FC Binnenmaas tot zijn eigen verrassing in staat gesteld om in volledige vrijheid een cadeautje uit te pakken: 0-1.

Het was Tim van der Zee die namens de thuisclub uiteindelijk toch nog een punt veilig stelde. Spirit ging vervolgens op jacht naar meer en raakte daarbij de paal. Kort voor tijd kreeg ook Binnenmaas gelegenheid om de volle buit mee te nemen van de Sportlaan. Niels de Jong voorkwam met een uiterste krachtsinspanning de 1-2.