• Hardinxveld - De Alblas (1-1).
• Hardinxveld - De Alblas (1-1). Foto: Rick den Besten

De Alblas slaat aanval af: met tien man naar remise in en tegen Hardinxveld

HARDINXVELD-GIESSENDAM • Natuurlijk, De Alblas had de uitwedstrijd tegen Hardinxveld het liefst gewonnen, maar met de 1-1 die er uiteindelijk op het scorebord prijkte konden de Oud-Alblasser koploper van de derde klasse C ook prima leven.

"Gewoon een prima resultaat tegen een sterke, goed voetballende opponent", vond De Alblas-trainer Maarten van Gastelen. "Nog tevredener ben ik over de strijdbaarheid van mijn elftal. Hardinxveld zocht duidelijk het gevecht, er waren regelmatig opstootjes en we raakten kort voor rust Thomas Huizenga kwijt met een rode kaart. Als je onder die omstandigheden tóch overeind blijft, dan heb je het goed gedaan."

De rode kaart voor Huizenga was overigens een zware straf, zo vond men ook van de kant van Hardinxveld.

De Alblas slaagde er in de 50e minuut in om op 0-1 te komen: een goal van Yuri Groenendijk. Een klein kwartier later was het alweer 1-1.

Die gelijkmaker vormde voor Hardinxveld het signaal om de druk verder op te voeren. De Alblas, dat geen beroep kon doen op Junior Visser, Jeffrey Gelderblom en Natanja de Haan, kreeg op zijn beurt kansen om op de counter toe te slaan. Het ontbrak echter aan rust in de afrondende fase.

"We houden Hardinxveld met deze 1-1 op acht punten", wist Van Gastelen. "En Alblasserdam speelde ook gelijk. Kortom: een redelijk schadevrije zaterdag:"

• Hardinxveld - De Alblas (1-1).