Foto: Jan Noorlandt

Vinnig Achilles Veen blijft in winning mood tegen FC ‘s-Gravenzande

VEEN • Achilles Veen bleef zaterdag in de winning mood. De groen-witten zaten er bovenop tegen FC s’-Gravenzande. Het resulteerde in een knap bevochten 2-0 overwinning.

Het was de derde winst op rij voor Achilles Veen, waar het na afloop van het 2-0 gewonnen duel tegen s’-Gravenzande louter lachende gezichten regende. Niek Wilborts, de maker van de 2-0, had ook een brede smile op het gezicht, terwijl de overwinningshit ‘My little lady’ door de kleedkamer schalde. “Een lekkere overwinning”, vond de aanvaller van Achilles Veen, die wel helemaal kapot zat na de geleverde strijd.

“We speelden een goede pot en de punten waren verdiend. We hadden ze ook nodig om onderin weg te komen. Nu kunnen we weer langzaam naar boven kijken. We willen ons eerst focussen om veilig te spelen. Tegen Scherpenzeel volgende week kunnen we ook goede zaken doen en dan kunnen we misschien nog meedoen voor de tweede periode. We mogen ook niet klagen. We zijn nu al drie wedstrijden ongeslagen.” De doelpuntenmaker keek ook nog even terug op zijn goal. “Dat was lekker meegenomen. Dat hadden ze niet verwacht, dat ik hem nog binnen tikte”, grinnikte Wilborts. “Daarna speelde we toch wat makkelijker naar het einde toe.”

Voorzichtig begin
Het duurde wel even voordat de wedstrijd op gang kwam op De Hanenweide tussen de twee opponenten, die begonnen met elkaar af te tasten. Ruim na het kwartier kwam eindelijk de vaart erin. Na een hoekschop kopte Niek Wilborts de eerste mogelijkheid voor Achilles Veen over. Ook een inkopper van Remon Koenen verdween over het doel van FC s’-Gravenzande en een poging van Jay-jay Meierdres werd knap gepakt door de sluitpost van de gasten. Aan de andere kant moest keeper Jordy Zielschot in de beugels bij een uithaal van Frank Broos. Vijf minuten voor rust had Meierdres wel succes. In de scrimmage na een lange ingooi werd de eerste poging van Sen Aerts nog geblokt, waarna de bal voor de voet kwam van Jay-jay Meierdres, die de 1-0 binnen kegelde.

Flitsend
Na de rust kwam Achilles Veen flitsend uit de startblokken. Wilborts zag zijn schot eindigen op de paal en een hakballetje van Sen Aerts ketste tegen de lat. Even later was het wel raak, nadat Remon Koenen kans zag in het duel bij de achterlijn om de bal nog bij Niek Wilborts te krijgen. In de drukte werkte Wilborts knap de 2-0 binnen.

FC s-Gravenzande restte niets anders dan alles uit de kast te halen om nog terug te komen. Achilles Veen bleef er echter vinnig bovenop zitten. Het bleef bij een kansje voor Broos, die de mogelijkheid naast mikte. Bij Achilles Veen werden de leeg gespeelde Sen Aerts en Niek Wilborts nog vervangen en invaller Thomas Schilders miste de kans om de score verder op te fleuren. De 2-0 overwinning kwam mede dankzij het sterke optreden van de verdedigers Thijs van den Berg en Maarten Boddeart verder geen moment meer in gevaar.

Nico van Es