GRC'14-N.I.V.O.-Sparta 1-2
GRC'14-N.I.V.O.-Sparta 1-2 Foto: M. Oomen

Nivo Sparta lang de baas in Giessen/Rijswijk, maar komt toch nog in de problemen

GIESSEN/RIJSWIJK • Duels tussen GRC 14 en Nivo Sparta voelen aan als een semiderby. De stadsclub uit Zaltbommel overstijgt de Brabantse fusieclub steeds vaker. Dit keer werd het 1-2 voor de equipe van trainer en clubman Niels Blom, die zijn contract onlangs voor twee jaar verlengde.

Nivo Sparta schuift door de winstpartij op naar de subtop van deze eerste klasse C. Er is niet eens zo heel veel voor nodig om mee te gaan doen om de prijzen. Tegen het laag geklasseerde GRC 14 maakte Nivo Sparta het vooral zichzelf heel lastig. De ploeg had voor rust al het verschil kunnen maken, maar kwam door een treffer van Martijn de Wildt niet verder dan een 0-1 voorsprong. In het vervolg joeg Jordi Ruijsch een vrije trap binnen en leek de wedstrijd gespeeld.

,,Waar ik de ploeg zo voor had gewaarschuwd gebeurde in de slotfase. Wij maakten het verschil niet en GRC 14 kwam terug naar 1-2”, baalde Blom. Het werd nog een kwartier billenknijpen op het sfeervolle sportpark Almbos, maar Nivo Sparta haalde de driepunter over de streep.

GRC'14-N.I.V.O.-Sparta 1-2