BZC’14 pakt bonuspunten tegen teleurstellend Schelluinen

ZUILICHEM • Zoals bekend speelt BZC’14 de thuiswedstrijden afwisselend aan de Meidijk en aan de Veerdam. Tegen het hoog genoteerde Schelluinen koos men voor de Meidijk in Zuilichem en het resultaat mag er zijn, want de fusieclub won op eigen veld met 1-0.

BZC’14-coach Lenard Weber was na de tweede overwinning van het seizoen uiteraard opgelucht. ,,Wij zijn steeds blijven geloven in onze spelopvatting. Ook tegen Schelluinen hebben wij ons niet aangepast en vind ik dik verdiend gewonnen.” BZC’14 kreeg tegen Schelluinen wat meer ruimte en toonde ook lef om vooruit te voetballen. Voor rust waren er al een aantal goede kansen. Na de pauze was Diewe Kolbach dicht bij de openingstreffer.

Vijf minuten voor het einde viel dan toch de voor BZC’14 zo verdiende winnende treffer. Erik van Dalen kwam vrij voor de doelman maar stuitte op hem. In de rebound schoot Robert van der Linden binnen, 1-0. Weber: ,,Natuurlijk waren wij ook met een punt tevreden geweest, maar dit zijn bonuspunten.” BZC’14 geeft de rode lantaarn weer over aan NOAD’32.