IFC wint nu wel van Unitas

HENDRIK-IDO-AMBACHT • De ongenaakbare koploper IFC deed goede zaken op de zonnige zaterdag 26 maart. Waar het in de heenwedstrijd niet verder kwam dan een gelijkspel, won het thuis wel en met 3-0 van Unitas. De voorsprong in de stand bedraagt nu negen punten op ZBC´97 en GSCODS met een wedstrijd minder gespeeld.

Tegen de stugge ploeg uit Gorinchem had IFC het moeilijk om openingen te vinden in de vijfmans verdediging. Na ruim een half uur spelen werkte Michael Slingerland de bal na een voorzet van Oussama el Hajouti tegen de touwen 1-0.

Enkele minuten na de rust was het Jip Kegge die voor de 2-0 zorgde. Bij beide doelpunten volgde de scheidsrechter overigens het vlagsignaal van de Unitas-grensrechter wegens buitenspel niet.
In de blessuretijd bracht captain Danny Slingerland, met het 50ste competitie doelpunt van IFC in deze competitie, de eindstand op 3-0.

Gido Rottink van Unitas sprak na afloop: ´´ IFC is gewoon twee klassen beter dan de andere ploegen in deze klasse. Maar jammer dat ons doelpunt van Mark Alderlieste wegens buitenspel in de 20e minuut werd afgekeurd.´´
Bij IFC sprak men na afloop van: ´´Weer drie punten erbij en dichter bij het doel het kampioenschap´´.

(verslag: IFC)