met videobeelden

Stolwijk ver in blessuretijd nog naast SPV’81

POLSBROEK • SPV’81 en Stolkwijk speelden in Polsbroek in een matig maar doelpuntrijk duel met 3-3 gelijk.

Stijn Achterberg opende met een mooi afstandsschot de score voor de thuisclub. SPV’81 zakte in, waardoor Stolwijk het spel moest maken.

Pas in de tweede helft kon de bediener van het scorebord aan het werk. SPV’er Lex van Maurik ronde een counter doeltreffend af, waarna Simon Bos de achterstand verkleinde.

,,Toen Ivo Sluis een strafschop benutte, dacht ik dat de drie punten binnen waren,” vertelde SPV-trainer René Eyra na afloop. ,,Stolwijk mocht een paar minuten voor tijd ook vanaf elf meter aanleggen. De scheidsrechter gaf drie minuten blessuretijd aan, maar dat werden er zeker zeven.”

,,Toen Stefan van Dongen de strafschop benutte, zijn we volop in de aanval gegaan,” aldus Stolwijk-trainer Robin van der Hulst. ,,Tot mijn verbazing kregen we nog een vrije trap net buiten het zestienmetergebied. Van Dongen schoot opnieuw raak. Ik begrijp dat de trainer van SPV’81 not amused is, maar gezien de hele wedstrijd is dat puntje voor ons wel verdiend.”