• Hardinxveld - Schoonhoven (2-1).
• Hardinxveld - Schoonhoven (2-1). Foto: Teus Stam - vv Hardinxveld

Hardinxveld terug in titelrace na moeizame zege op Schoonhoven

HARDINXVELD-GIESSENDAM • De thuiswedstrijd van Hardinxveld tegen Schoonhoven heeft de ploeg van trainer Richard den Ouden een moeizame 2-1 zege opgeleverd. Na op achterstand te zijn gekomen door een eigen doelpunt repareerde Hardinxveld de score kort voor en direct na de pauze. Met slordig spel van beide kanten en kansen die werden gemist haalde Hardinxveld zo een krappe overwinning op Schoonhoven binnen.

Hardinxveld opende de aanval in de wedstrijd en al vroeg viel een geblokt schot van Robin Peursem net over de lat. Schoonhoven probeerde met snelle omschakelingen gevaarlijk te worden richting het doel van Hardinxveld. Na 20 minuten viel de openingsgoal toen Schoonhoven de achterlijn haalde en de bal scherp voor het doel trok. In zijn poging de bal weg te werken raakte Robin de Kok de bal niet zoals zijn bedoeling was en werkte bij de tweede paal de 0-1 over de eigen doellijn.

Hardinxveld herpakte zich in het vervolg en trok na ruim een half uur de stand gelijk. Robin de Kok legde de bal breed op Danny van den Bout, die met een schot vanaf de zestien Schoonhoven doelman Robin Schiedon in de hoek het nakijken gaf: 1-1. En dat werd ook de ruststand.

Debuut
Voor de tweede helft kwam bij Hardinxveld voor de geblesseerde Vincent van Lopik verdediger Mike de Jong in het veld, die zijn debuut maakte. Aanvaller Aldo Tagliasacchi werd vervangen door Adi Jogic, die binnen een paar minuten al toesloeg. Een schot van Robin de Kok tikte de Schoonhovendoelman stijlvol weg, maar de rebound van Adi Jogic was wel goed voor de 2-1.

Schoonhoven schoof meer door en lobde na balverlies van Hardinxveld de bal op de lat. Ook na een solo op snelheid liet Schoonhoven alleen voor doelman Sidney Batenburg een grote kans liggen. Hardinxveld kreeg meer ruimte, maar maakte dat ook niet af. Een fraaie volley van Robin Peursem boog net af buiten de verre paal. En ook een lob van Adi Jogic over de doelman viel net naast de paal.

Schoonhoven speelde opportunistischer in de slotfase, maar ook bij de gasten ontbrak het aan scherpte. Zo bleef het spannend tot het laatste fluitsignaal en trok Hardinxveld met 2-1 aan het langste eind na een van beide kanten krampachtige wedstrijd.

Komende zaterdag 9 april gaat Hardinxveld op bezoek bij Lekkerkerk in de laatste wedstrijd voor de tweede periode. Alleen bij eigen winst en verlies van Streefkerk en puntverlies van Dilettant zou Hardinxveld die periode nog kunnen opeisen.