• Groot-Ammers - Hardinxveld.
• Groot-Ammers - Hardinxveld. Foto: Rick den Besten

Hardinxveld nadert koploper De Alblas na overwinning op Groot-Ammers

Wedstrijdverslagen Fotoseries Fotoseries 1.255 keer gelezen

GROOT-AMMERS • Hardinxveld is dankzij een 0-2 uitoverwinning bij Groot-Ammers verder ingelopen op koploper De Alblas, dat zelf niet verder kwam dan een gelijkspel bij DFC. Uitgedrukt in verliespunten bedraagt de achterstand voor de ploeg van trainer Richard den Ouden nog slechts één punt. Hardinxveld had wel moeite om het grote overwicht bij Groot-Ammers in de score tot uitdrukking te brengen; dat lukte uiteindelijk in het laatste kwart van de wedstrijd.

Vanaf de beginfase zette Hardinxveld druk op de thuisploeg. Maar tegen het stug verdedigende Groot-Ammers was moeilijk een opening te vinden en werden afstandsschoten van Robin de Kok en Danny van den Bout knap gepareerd door thuisdoelman Dennis de Wit. De echte opening wist Hardinxveld in het eerste deel dan ook niet te creëren en zo bleef het duel tot de pauze steken op 0-0.

Op de lat
Na de rust kon de wedstrijd meer boeien en leek direct een inzet van Robin Peursem via de vingertoppen van de Groot-Ammers keeper achter de doellijn te vallen, maar stuitte vervolgens met een curve weer terug in het veld. Groot-Ammers had ook de leiding kunnen nemen door een uitval van Sam Beekman na een snelle omschakeling. Ook bij een vrije trap die van kort voor het doel door Luuk Kuylenburg tegen de kruising werd gekopt kwam Hardinxveld goed weg.

Maar halverwege de tweede helft viel de gezien het spelbeeld verdiende openingsgoal voor Hardinxveld. Op aangeven van Robin de Kok kon Danny van den Bout op rechts door naar het doel en zijn diagonale schot leverde de 0-1 op.

Vervolgens nam Collin de Kok de plaats in van zijn niet geheel fitte broer Robin. Zijn eerste balcontact was een afgemeten steekbal op Lex de Gier die Aron Eijkelboom net niet binnen wist te glijden.

Verdiend
Hardinxveld bleef aandringen om de wedstrijd definitief te beslissen. Stuitte Robin Peursem eerst nog op de keeper en schoot ook voorlangs het doel van Groot-Ammers, met precies 90 minuten op de klok was het eindelijk wel raak toen hij een verdediger opzij zette en er met een lage schuiver op doel 0-2 van maakte.

Daarmee werd de gezien het spelbeeld verdiende overwinning door Hardinxveld bezegeld en is de titelstrijd weer helemaal open. Met een punt meer is De Alblas nog koploper, en ook met een punt en een wedstrijd meer volgt Alblasserdam.

Komende dinsdagavond 19 april zal meer duidelijk worden als er inhaalwedstrijden staan gepland. Hardinxveld gaat dan op bezoek bij de nummer 10 Lekkerkerk en De Alblas ontvangt die avond SV Meerkerk.

(verslag: vv Hardinxveld)

• Groot-Ammers - Hardinxveld.