Kerkwijk zet Willem II gemakkelijk opzij

KERKWIJK • Eindelijk kon Kerkwijk weer eens drie punten bijschrijven. Op eigen veld werd Willem II met een 4-1 nederlaag terug naar Tilburg gestuurd. Voor trainer Nabil Bouchlal had het duel een speciaal tintje. Hij debuteerde ooit bij de ‘tricolores’ in een uitwedstrijd bij Ajax.

Met eindelijk weer eens een zege, duiden wij op de periode van zeven nederlagen achtereen waarin steeds duidelijker werd dat er weer eens een overwinning zat aan te komen. Na drie minuten was het al 1-0 door een treffer van Michel van den Hanenberg. Na de 1-1 van Willem II liep de thuisclub door een treffer van Bart de Waal, Roy den Dekker en nogmaals Van den Hanenberg weg naar de 4-1 eindstand.

Bouchlal loopt niet te koop met zijn jaren als betaald voetballer, maar in de beginjaren negentig debuteerde hij met Willem II in De Meer tegen Ajax. In een thuiswedstrijd won hij eens met 2-1 van de Amsterdammers, met toen onder meer Dennis Bergkamp, Marc Overmars en Frank de Boer in de ploeg.