• Woudrichem - Drechtstreek.
• Woudrichem - Drechtstreek. Foto: Rick den Besten

Drechtstreek met lege handen terug uit Woudrichem, strijd om tweede periode naar kookpunt

Wedstrijdverslagen Fotoseries 1.436 keer gelezen

WOUDRICHEM • Drechtstreek heeft de inhaalwedstrijd uit bij Woudrichem dinsdagavond met 2-1 verloren.

In de eerste helft was er nog geen vuiltje aan de lucht voor de equipe van trainer Paul Koster. De Papendrechters speelde fris en verzorgd voetbal en waren licht de bovenliggende partij. De beloning kwam op slag van rust toen Ties van Aggelen met een prima actie de 0-1 verzorgde.

Vier minuten na rust lukte het Woudrichem m op gelijke hoogte te komen. Daar was een penalty voor nodig, veroorzaakt door Mart Wielaart. Een licht duwtje was voor de scheidsrechter reden om de bal op de stip te leggen. Woudrichemmer Danny Schaap wist wel raak met deze buitenkans: 1-1.

Een paar minuten later werd het nóg vervelender voor Drechtstreek. Doelman Marvin Straver – die verder een prima wedstrijd keepte- stond te ver voor zijn doel en werd verrast door een fraaie lob van Wourdrichem-speler Yoeri Duizer. Met de 2-1 in de knip besloot de thuisploeg zich op eigen helft terug te trekken, wachtend op countergelegenheid. Drechtstreek kreeg via Mark Kunst en Ties van Aggelen nog kansen op de 2-2, maar tot scoren kwam de Koster-elf niet.

Met het oog op de tweede periodetitel een pijnlijke nederlaag voor de Papendrechters, die met SVW strijden om dit nacompetitieticket.

• Woudrichem - Drechtstreek.