• GJS - Roda Boys (1-3).
• GJS - Roda Boys (1-3). Foto: Gerald van Zanten

Roda Boys wint bij GJS onder toeziend oog van Hans Kraay jr.

GORINCHEM • Ondanks het slechte weer lieten GJS en Roda Boys redelijk tot goed voetbal op de kunstgrasmat zien. Een gelijkspel had de verhoudingen goed weer gegeven, maar toen GJS alles op de aanval gooide om gelijk te maken, zorgde Yassine Bousdadi diep in de extra tijd voor de 1-3.

Het eerste kwartier was voor de gasten uit Aalst en omdat GJS vanuit de achterhoede een aantal keren tevergeefs probeerde op te bouwen, mede door goed storen van Roda Boys/Bommelerwaard, ontstonden enkele hachelijke situaties voor het doel van Raymon de Haan, maar deze redde een paar keer goed. Na een kwartier speelde de gevaarlijke spits Servanio Martina zich mooi vrij en schoot in de korte hoek, maar Raymon de Haan redde opnieuw.

Kort hierna zorgde dezelfde speler wel voor de 0-1 door hard en hoog raak te schieten. Hierna nam GJS het initiatief over van de gasten en creëerde door mooie aanvallen enkele goede kansen. Zo schoot Björn Barten vrijstaand net naast, schoor Jonas van Bakel via de lat over en schoot ook Quincy Bartens over het doel. Ruststand 0-1.

Handelend optreden
De tweede helft was nog maar net begonnen of Raymon de Haan moest opnieuw handelend optreden. Na tien minuten een goede aanval van GJS, die besloten werd met een schot van de half vallende Björn Barten over het doel. Na ruim 20 minuten zorgde Servanio Martina uit een corner met een kopbal voor de 0-2. Na een half uur kwam Ruud Bos alsnog in het veld en kort hierna gaf hij de bal aan Quincy Bartens die in twee pogingen raak schoot, 1-2.

Een paar minuten later verdween een schot van de gasten via de paal naast het doel. GJS zette alles op de aanval om gelijk te maken. Er kwamen ook diverse kansen, maar de bal wilde er niet in. Iedere keer zat er wel een been tussen, of pakte de keeper de bal en anders redde de paal de gasten wel. Zoals wel vaker in dergelijke gevallen gebeurt, kregen ook de gasten nog een kans door het oprukkende GJS. Diep in de extra tijd kon Yassine Bousdadi van eigen helft alleen op keeper Raymon de Haan afgaan en zorgde voor de beslissende1-3.

Er was vanmiddag ook een bekend gezocht te zien op het GJS complex, namelijk Hans Kraay. Hij is bevriend met de trainer van Roda Boys/Bommelerwaard.
Volgende week moet GJS uit naar het sterke Papendrecht dat uit in Dordrecht met 0-4 won van Wieldrecht.