Proxsys Cup

Titelverdediger SVW kruipt met gelijkspel door oog van de naald, LRC laat zich verrassen door Woudrichem

Wedstrijdverslagen Fotoseries Proxsys Cup 2.972 keer gelezen

GORINCHEM/REGIO • Titelverdediger SVW is op de eerste speelavond van het zaalvoetbaltoernooi om de Proxsys Cup in een meteen volgepakte Oosterbliek door het oog van de naald gekropen. Pal voor tijd kwamen de streepjes nog naast Almkerk (2-2). In dezelfde ‘poule des doods’ liet outsider LRC zich met 5-4 verrassen door Woudrichem.

SVW - Almkerk (2-2)
Niels Nieuwesteeg zorgde in de eerste helft voor de enige goal. De tweede helft begon hetzelfde: SVW de bal, Almkerk achterover leunend. Na weer een scherpe counter was het Falk van Sluisveld die zijn team op een 2-0 voorsprong zette. SVW liet het er echter niet bij zitten en binnen enkele ogenblikken zorgde Proxsys Cup-smaakmaker Mounir el Ouazizi voor de 2-1.

Keeper Dennis van Duin bleek een regelrechte sta in de weg voor de mannen uit Gorinchem. Met nog vijf minuten op de klok ging SVW alles of niets spelen en in de laatste minuut resulteerde dit in de verdiende gelijkmaker. Via een scrimmage belandde de bal uiteindelijk via Abdurrahaman Zencinrkiran achter keeper Van Duin, waardoor het alsnog 2-2 werd.

SVW: Mounir el Ouazizi, Abdurrahaman Zencinrkiran
Almkerk: Niels Nieuwesteeg, Falk van Sluisveld

Woudrichem - LRC (5-4)
Woudrichem was in de jaren voor de corona-onderbreking een team om rekening mee te houden, LRC is dit jaar aanwezig met een team vol zaalvoetballers.

En dat de Leerdammers ervaring hebben in de zaal kwam in de eerste helft goed naar voren. Met enkele aanvallen uit het boekje stond het binnen de kortste keren 2-0 door goals van Rick van Loo en Nordin el Hassani. Van Loo zorgde na 12 minuten ook voor de 3-0, echter was daar kort daarna Tim Saaman die zijn naam voor de eerste keer dit toernooi op het bord zette: 3-1 ruststand.

Woudrichem gaf zich niet gewonnen en kort na rust was het 3-2. Seth Appituley zorgde voor de aansluitingstreffer. Het was Tim Saaman die met zijn tweede treffer voor een gelijke stand zorgde na vijf minuten in de tweede helft.

Na een benutte penalty van Furkan Cetin leek LRC aan het langste eind te trekken, maar via twee goals van Jamy Goemaat was het uiteindelijk Woudrichem dat na ronde 1 bovenaan in de Poule des Doods staat.

Woudrichem: Tim Saaman (2), Jamy Goemaat (2), Seth Appituley
LRC: Rick van Loo (2), Nordin el Hassani, Furkan Cetin

GJS – SV Meerkerk (6-0)
Vanaf het begin was duidelijk dat GJS er zin in had. De nummer 6 uit de 2e klasse H was fel en stond binnen de kortste keren op een 2-0 voorsprong tegen SV Meerkerk, de nummer 3 uit de 3e klasse D. Doelpuntenmakers waren Ben Vissers en posterboy Quincy Bartens. Beide ploegen gingen uiteindelijk met 3-0 wisselen van bank door een goal van GJS-er Rob van den Boom.

Na de rust bleef GJS de boventoon voeren. Meerkerk bleef stug doorgaan met aanvallen, maar door nog twee goals van Vissers en één van Remco de Bruijn won GJS uiteindelijk met afgetekende cijfers: 6-0.

GJS: Ben Vissers (3), Quincy Bartens, Rob van den Boom, Remco de Bruijn
SV Meerkerk: -

Asperen - Heukelum (5-3)
Asperen-Heukelum was een regelrechte derby. Binnen de kortste keren stond het 0-1 in het voordeel van de krakelingen: Benjamin Meijdam kon binnenschieten.

Het was te merken dat beide ploegen vol gas vooruit wilden, want al snel was het Ruben Boet namens Asperen die de stond weer gelijk trok. Beide ploegen gingen ook rusten met een gelijke stand. Echter was het 3-3 in plaats van 1-1. Voor Heukelum was het andermaal Benjamin Meijdam en Emre Gulpinar die het net lieten bollen, voor Asperen was Michiel den Hartog trefzeker evenals een geweldige halve omhaal van Hessel Breider.

Na de onderbreking bleef het druk voor beide keepers. Het was vooral Heukelum dat de bal had, maar Asperen bleef levensgevaarlijk. Dit resulteerde over de hele tweede helft nog in twee goals, maar wel allebei voor de ploeg uit de 4e klasse E. Door goals van Hans-Jan Verweij en de tweede van Ruben Boet is het Asperen dat samen met GJS aan de leiding gaat in poule B.

Asperen: Ruben Boet (2), Michiel den Hartog, Hessel Breider, Hans-Jan Verweij
Heukelum: Benjamin Meijdam (2), Emre Gulpinar

VVAC – Sleeuwijk (4-2)
De eer was aan VVAC en Sleeuwijk om de eerste avond af te sluiten. Beide ploegen kennen we uit het verleden als leuke teams die een aardig balletje kunnen trappen in de zaal en dat lieten ze in de eerste helft ook bij vlagen zien. De teams waren aan elkaar gewaagd; alleen het was VVAC dat met een voorsprong de rust in ging door goals van Lennart Houweling en Christiaan Leeuwis: 2-1.

Ook in de tweede helft bleef het heen en weer gaan. Na vijf minuten was het Bart Koopmans die VVAC op een, zo bleek later, veilige marge van twee schoot. Een paar minuten later zorgde dezelfde Koomans voor zijn tweede van de avond en de vierde voor VVAC. Door in de laatste minuut nog wat terug te doen via een intikker van Bastiaan Ritmeester was 4-2 uiteindelijk de einduitslag.

VVAC: Bart Koomans (2), Lennart Houweling, Christiaan Leeuwis
Sleeuwijk: Bratley de Boon, Bastiaan Ritmeester

• Almkerk - SVW (2-2).
• Woudrichem - LRC Leerdam (5-4).
• GJS - SV Meerkerk (6-0).
• Asperen - Heukelum (5-3).
• Sleeuwijk - VVAC (2-4).