met video’s

Vrouwenfinale Proxsys Cup gaat tussen Sleeuwijk en Unitas

Wedstrijdverslagen Fotoseries Proxsys Cup 1.427 keer gelezen

GORINCHEM/REGIO • Zoals al min of meer werd verwacht, hebben Sleeuwijk en Unitas zich geplaatst voor de vrouwenfinale van het zaalvoetbaltoernooi om de Proxsys Cup. Deze ploegen hebben de meeste zaalvoetbalsters in de gelederen en lieten dat donderdagavond in de halve finales ook zien.

VVAC - Unitas (1-4)
Unitas kwam al snel op voorsprong. Marloes Blom, in de poulefase ook al goed voor drie goals, kon binnenschieten na dat ze meegekomen was van achteruit. VVAC liet het er niet bij zitten en bood goed tegenstand. Na de koekoek werd het 1-1. Evy Vlot schoot de bal kiezelhard achter de Unitas-keepster en zo was de ruststand 1-1.

De teams gingen in de tweede helft op dezelfde voet verder. Het spel ging redelijk gelijkop. Tot met nog acht minuten op de klok Unitas de ban brak. Esther Lakerveld ontving een korte corner en schoot de bal -die van richting werd veranderd- achter VVAC-keepster Renata Kroes; 1-2.

Enkele minuten later was het een combi van de doelpuntenmaaksters van hiervoor. Marloes Blom stoomde weer op en gaf de bal breed op Esther Lakerveld, waardoor het 1-3 werd. Lakerveld is hiermee topscorer van het toernooi met acht goals. VVAC probeerde het nog wel in de laatste minuten, maar via nogmaals Lakerveld werd het ook nog 1-4.

Hierdoor zien we Unitas terug in de eindstrijd op zaterdag 7 januari en moet VVAC net zoals de vorige editie afscheid nemen van de cup in de halve finale.

Doelpuntenmakers
VVAC: Evy Vlot
Unitas: Marloes Blom, Esther Lakerveld (3)

Sleeuwijk - LRC Leerdam (7-0)
Binnen twee minuten was het 1-0 voor de winnaar van poule B, titelfavoriet Sleeuwijk. Kayla van den Boomgaard kon al vroeg de 1-0 maken en enkele tellen later was het ook 2-0 door Patricia Looijen. Het verschil was in de eerste helft iets te groot. Voor de rust scoorde Sleeuwijk namelijk nog drie keer, doelpuntenmakers Bo van der Werff, Romy van Andel en weer Kayla van den Boomgaard: 5-0.

Na de rust beet LRC wat meer van zich af, maar vergrootte Sleeuwijk de voorsprong andermaal. Patricia Looijen liet de muziek nog twee keer galmen en bepaalde zo de einduitslag op 7-0. Zo zien we Sleeuwijk terug in de finale op zaterdag, wat dus een herhaling gaat worden van de groepswedstrijd die ze al afwerkten tegen Unitas.

Doelpuntenmakers
Sleeuwijk: Patricia Looijen (3), Kayla van den Boomgaard (2), Bo van der Werff, Romy van Andel
LRC: -

VVAC VR1 - Unitas VR1 (1-4).
• Sleeuwijk VR1 - LRC Leerdam VR1 (7-0).