• Drechtstreek - SC Gastel (2-0).
• Drechtstreek - SC Gastel (2-0). Foto: Piet van Beest

Drechtstreek bekert verder na overwinning op SC Gastel

Wedstrijdverslagen Fotoseries 1.539 keer gelezen

PAPENDRECHT • Drechtstreek is er in geslaagd om weer een ronde verder te komen in de bekercompetitie. Tegenstander SC Gastel werd gedecideerd opzij gezet met een 2-0 zege.

Drechtstreek, dat door dit resultaat de laatste acht bereikte, startte de wedstrijd zonder een aantal vaste basisspelers, maar met onder andere jeugdspelers Jordy van Walsem en Job Bikker en routinier Jan Aibasa in het elftal, was de blauw-witte brigade onder leiding van waarnemend coach Buddy Vogel de bovenliggende partij. De rust werd ondanks een aantal kansen, mede vanwege goed keeperswerk van de SC Gastel-goalie Coert Doomen, met een 0-0 stand ingegaan.

Na rust was het Drechtstreek dat meteen de toon zette. Mark Kunst, ingevallen na lang blessureleed, wist vanuit een toegekende penalty te scoren. Na dit doelpunt kwam er meer rust in het spel van Drechtstreek en Desley Tolenaar was een aantal keren dicht bij de 2-0. Patrick Kunst, die zijn directe tegenstander aftroefde, schoot de bevrijdende 2-0 binnen, maar die werd vanwege buitenspel afgekeurd. De bevrijdende 2-0 kwam er uiteindelijk toch.

Een bijzonder fraaie corner van jeugdspeler Tim Martens was het slotakkoord. De messcherp aangesneden bal viel fraai, met een laatste tikje van Desley Tolenaar, bij de tweede paal binnen. Met uiteindelijk zes jeugdspelers bij het laatste fluitsignaal in het veld werd de volgende ronde bereikt.

• Drechtstreek - SC Gastel (2-0).