Foto: Ronald den Uijl Fotografie

ZVG/Cagemax-vrouwen en -mannen openen sterk in de play-offs

GORINCHEM • De beide vertegenwoordigers van ZVG/Cagemax zijn in de play-offs goed gestart. In de Gorinchemse hal De Oosterbliek wonnen de vrouwen hun eerste halve finale met 2-1 van ZV Libertas. Aansluitend lieten de mannen van ZVG met een 6-1 zege weinig heel van Heracles Almelo Futsal.

De vrouwen zitten al in de halve finale. Tegenstander Libertas is een topploeg in Nederland, die eigenlijk finale moet spelen. ZVG maakte het de Friezen knap lastig. Coach Johan van der Hoek had een knap tactisch plan bedacht.

ZVG kwam door Mandy de Jong voor rust op voorsprong. Nadat Libertas langszij gekomen was schoot Daniëlle Kortlever de winnende treffer binnen. In de competitie won ZVG eerder dit seizoen met 0-5 in Damwâld. De Gorinchemse vrouwen voelen zich dus niet kansloos en kunnen zich mogelijk plaatsen voor de finale om de landstitel tegen waarschijnlijk FC Marlène, dat de eerste wedstrijd uit met 0-1 bij OS Lusitanos won.

De mannen van ZVG werden tweede in de eerste divisie B en mogen op voor de lange weg in de play-offs voor promotie naar de eredivisie. De eerste stap is gezet, want van Heracles Almelo Futsal werd, met een team met veel invallers, redelijk gemakkelijk met 6-1 gewonnen. Daan Goes viel op met drie doelpunten. Jamiro Libretto nam twee treffers en een assist voor zijn rekening.

Zowel de vrouwen als de mannen spelen vrijdag 19 mei de return op vreemde bodem.