Unitas overtuigt in Katwijk, maar verliest wel van Quick Boys

KATWIJK • Unitas zit in het eerste trainingsblok op weg naar het nieuwe seizoen. Zaterdag speelde het voor ruim 500 toeschouwers een oefenwedstrijd tegen Quick Boys op het mooie sportpark Nieuw Zuid. Pas twee minuten voor het einde bogen de Gorinchemmers en pakte de Katwijkse tweededivisionist met 2-0 de overwinning.

Unitas-trainer Hans de Jong zag dat zijn ploeg conditioneel en voetballend goed meekon met Quick Boys. “Na twee weken training heb ik een goede indruk van mijn ploeg gekregen.”

Quick Boys kwam voor rust een paar keer goed door en raakte door Guus Offerhaus en Levi van Duijn paal en lat. Na de pauze lieten beide trainers de bank leeglopen. Quick Boys bracht onder anderen voormalig Unitas-aanvaller Jerrel Hak. Voor Unitas waren Shenty Saez en Daan Goes dicht bij de openingstreffer. Thomas Schalekamp trof de paal. In de slotminuten scoorde Quick Boys nog door een treffer van Levi van Duijn en Leonard de Beste.