Invaller Rick van Loo bezorgt LRC Leerdam overwinning in Poortugaal

POORTUGAAL • LRC Leerdam heeft een knappe uitoverwinning geboekt in en tegen Poortugaal. De Leerdammers stonden na een uur spelen met 2-1 achter, maar draaiden de boel nog om en stapten met een 2-4 overwinning van het veld.

LRC opende al na drie minuten de score via Timo Lutters. De thuisploeg kwam halverwege op gelijke hoogte en dat betekende dat men met 1-1 ging rusten. Poortugaal nam een kwartier na rust de leiding, maar kon slechts vijf minuten van die voorsprongen genieten: Bart Barendregt schoot de 2-2 binnen op aangeven van de vlak daarvoor ingevallen Rick van Loo. Vervolgens maakte Van Loo via een tegenstander de 2-3 én stelde hij Collin van Gelderen in staat om de 2-4 te maken.

Man van de wedstrijd
“Over de hele wedstrijd gezien hebben we terecht gewonnen, vind ik”, analyseerde LRC-trainer Emanuel Sluis. “Poortugaal begon wel beter en we hadden weinig grip, ondanks de voorsprong. Echt grote kansen kregen zij echter ook niet. Na rust begonnen we gelijk een stuk beter, maar krijgen we een goal tegen in de omschakeling.”

Daarna was het dus Rick van Loo die de wedstrijd op zijn kop zette. “Die maakte zich even boos en viel fantastisch in”, zag Sluis. “Hij zorgde voor enorm veel dreiging, daar hoop je op als je hem inbrengt.”