met video’s

Tweede speelavond Proxsys Cup: BZC’14, Sliedrecht en Arkel pakken leiding in hun poule, stuntje van Sleeuwijk

Wedstrijdverslagen Fotoseries Proxsys Cup 3.572 keer gelezen

De eerste wedstrijd in poule D was een prooi voor ASH, dat streek- en competitiegenoot BRC met 3-0 versloeg door goals van Arnoud van Arendonk, Thijmen Noordam en Rick Kers.

GORINCHEM/REGIO • Op de tweede speelavond van het zaalvoetbaltoernooi om de Proxsys Cup bleven grote verrassingen uit. BZC’14, Sliedrecht en ASV Arkel, de verliezend finalist van vorig jaar, pakten in hun poule de leiding.

Achilles Veen en BZC’14 maakten er vervolgens een waar doelpuntenfestijn van. De op het veld in de vierde klasse uitkomende Brakel Zuilichem Combinatie won met 9-4. Achilles Veen trad zonder selectiespelers aan. Diewe Kolbach scoorde een hattrick, Jurre van Veen en Maverick van Maaren waren tweemaal trefzeker. Aan Veense kant nam Petro van Helden twee doelpunten voor zijn rekening.

Huzarenstukje
In poule E waren Sliedrecht en Woudrichem eveneens op schot. Het werd 10-3 voor de baggerdorpers, met vier goals van Juthlen Castillo en twee van Nordin el Hassani.

Sleeuwijk haalde een huzarenstukje uit tegen Schelluinen. Pascal van Delden, Rida Assaban en Kenny Lagendijk zetten Schelluinen op 0-3, maar Akram Mahamed (3x) en Erik Blokland draaiden de stand alsnog om in Sleeuwijks voordeel (4-3).

Woordje meespreken
Het slotakkoord van de avond kwam van de competitiegenoten ASV Arkel en SV Meerkerk, die in poule F het spits afbeten. Arkel liet meteen zien andermaal een woordje te willen meespreken in De Oosterbliek: 6-0. Corné van Horik legde er drie binnen, Bjorn van Hoogdalem twee en het was Robert Scheurwater die zijn ploeg op voorsprong had gezet.

(foto’s volgen donderdagochtend)

Sleeuwijk - Schelluinen (Proxsys Cup)
ASV Arkel - Meerkerk (Proxsys Cup)
ASH - BRC (Proxsys Cup)
Achilles Veen - BZC'14 (Proxsys Cup)
• Tweede speelavond Proxsys Cup.