met videosamenvatting

BZC’14 klauwt drie punten weg in spannende wedstrijd tegen MVV’58: gelijk van de aanstaande kampioen

METEREN • BZC’14 nam de drie punten mee naar huis en won met 1-2 van MVV’58. Iedereen, zowel de spelers als de supporters van beide kanten, was het erover eens dat dit gestolen punten waren. De thuisclub had ongeveer 80% balbezit en kreeg kansen te over, maar vergat te scoren. De gasten uit Brakel/Zuilichem waren effectief en scoorden in de tweede helft twee keer. Jarno van Vuuren en Maverick van Maaren waren de doelpuntenmakers. Acht minuten voor tijd scoorde Bart van Leeuwen de aansluitingstreffer namens MVV’58

Maverick van Maaren was een van de matchwinnaars: “Ik denk dat we met geluk zijn weggekomen. MVV’58 was de betere ploeg. Zowel in de eerste als in de tweede helft werden we door MVV’58 naar achteren gedrukt. Zij hebben veel kansen gehad, maar je moet ze wel maken. Wij scoren wel. Misschien is dat het geluk van de kampioen?”

Eenrichtingsverkeer

Van Maaren had BZC in de eerste helft al op voorsprong kunnen zetten, maar alleen voor de keeper faalde hij en schoot tegen keeper Rick van Ginkel op. Dat was een van de weinige keren dat de gasten in het Meterense strafschopgebied kwamen. Verder was het in de eerste helft alleen maar eenrichtingsverkeer naar het doel van BZC’14.

MVV'58 - BZC'14 (1-2)