met korte video

LRC laat bij Feyenoord ruime voorsprong glippen en moet puntloos terug naar Leerdam

ROTTERDAM • Op een levendig sportpark Varkenoord, waar op zeven velden de jeugdteams van de bvo’s tegen elkaar uitkomen, moest LRC Leerdam al om 12.00 uur tegen de amateurtak van SC Feyenoord aantreden, omdat in de middag het Feyenoord O21 tegen FC Twente voorrang kreeg. LRC Leerdam ging met een 1-3 voorsprong naar de thee, maar zocht uiterst teleurgesteld met een 4-3 verlies de bus op.

Op een zonovergoten Varkenoord regende het voor beide ploegen kansen. Na twee minuten kwam Fabian van Horssen al oog-in-oog met Feyenoord-doelman Stefan Kok, maar de Beusichemmer was toen nog niet scherp. Nadat voormalig Unitas-spits Jeremy van Uunen voor de thuisclub de score opende, gaven de Leerdammers opeens vol gas. Maikel van de Water joeg een vrije trap van 35 meter afstand in de winkelhaak: 1-1.

Van 1-3 naar 4-3
Vervolgens ontsnapte Sil van Putten aan de buitenspelval en hij liet Van Horssen scoren: 1-2. Drie minuten de pauze pakte Van Horssen zijn tweede van de middag mee voor de 1-3 bij rust. Na de hervatting drukten de Rotterdammers LRC terug. Van Uunen prikte al snel de 2-3 langs doelman Levi ’t Lam, die nog een aantal wonderbaarlijke reddingen verrichtte. Een kwartier voor het einde schoot Junior Obiku de 3-3 binnen.

Pas toen voormalig SteDoCo-aanvaller Everon Pisas de 4-3 binnen joeg, kwam LRC Leerdam terug in de wedstrijd. Wesley Swets mikte van dichtbij tegen de paal en in de extra tijd was hij nog eens dicht bij de gelijkmaker. In een wedstrijd waarin LRC toch echt een punt verdiende stond de ploeg toch met lege handen.