• Altena - Heukelum (0-1).
• Altena - Heukelum (0-1). Foto: @vvHeukelum

Heukelum boekt met tien man benauwde zege bij Altena

NIEUWENDIJK • Heukelum heeft zaterdag opnieuw goede zaken gedaan. De ploeg won met 0-1 bij Altena. Dat was misschien niet helemaal terecht, maar daarom niet minder belangrijk.

Door de overwinning blijft de ploeg van interim-trainer Fred de Groot derde staan, al is directe handhaving nog steeds niet helemaal zeker.

“Maar dit is wel weer een stap”, aldus De Groot. “Gezien de kansen was het misschien niet helemaal verdiend, maar dat is de fase waar we nu in zitten. Het valt nu allemaal even onze kant op.”

Mazzel

Volgens De Groot kregen beide ploegen kansen, Altena wellicht iets meer, maar na een rode kaart (twee keer geel voor Yoerik van ‘t Pad) had de oefenmeester niet per se meer het geloof in de drie punten.

“Alleen steekt Ricardo Papilaja aanvaller Thomas van Iperen weg en die rondt goed af. Altena raakt daarna nog een keer de paa; we hebben dus mazzel dat het voor ons goed loopt. Volgende week spelen we tegen koploper Dongen, die zullen nu ook niet staan te springen voor een wedstrijd tegen ons.”

Heukelum staat namelijk bovenaan in de tweede periode.