Goed spelend Tricht toch met 2-3 onderuit tegen koploper Pelikaan

TRICHT • In een aantrekkelijk duel leed Tricht thuis in de tweede klasse tegen het sterke Pelikaan toch een nederlaag. Na een prima eerste helft van Tricht bleek Pelikaan na rust met de vlagerige zuidwestenwind in de rug toch trefzekerder: 2-3. Komende zaterdag speelt Tricht tegen het Gorkumse GJS weer een thuiswedstrijd.

Na een kort goed begin van Pelikaan nam Tricht al snel het heft in handen. Tim van Dijken mikte bij de eerste kans voorlangs. Sven van Maurik buitte bij een vrije trap het flinke windvoordeel onvoldoende uit en mikte de bal naast het doel. Arjan Hakkert lanceerde Ramon van Soelen, maar de keeper van Pelikaan redde. Na twintig minuten losten de gasten het eerste gevaarlijke schot doch keeper Lukas Grizell was present. Een Trichts schot van Pepijn Lambregts werd geblokt. Een dreigende vrije trap van Arjan Hakkert werd door iedereen gemist en de voor rust sterk spelende Ruben Lambregts trof het zijnet.

Bij een goede pass van Pepijn Lambregts werd Marijn Bransen ten onrechte voor buitenspel afgevlagd en teruggefloten. Vier minuten voor rust werd het betere voetbal van Tricht dan toch eindelijk beloond met een 1-0 voorsprong. Een corner kwam in tweede instantie bij Marijn Bransen en uiteindelijk was het Ramon van Soelen die met 1-0 de score opende. Pal voor de pauze kreeg Tricht na een prachtige actie van Tim van Dijken een riante kans om de voorsprong te verdubbelen maar Ramon van Soelen schoot vrij voor doel tegen de keeper op.

Gelijkmaker
Na de thee speelde Pelikaan ineens veel feller. Sven van Maurik incasseerde al twee minuten na rust een gele kaart en veroorzaakte ook een vrije trap, waaruit Pelikaan met de wind in de rug vanaf twintig meter over de muur onhoudbaar de 1-1 gelijkmaker produceerde. Tricht werd erg onzeker en de jonge keeper Lukas Grizell moest twee keer prachtig een achterstand voorkomen. Een kwartier na de hervatting knalde Pelikaan van afstand toch schitterend de 1-2 in de kruising.

Trichts trainer Marcel van Steenis bracht toen Robin de Raadt als verse kracht in het veld en al drie minuten na de achterstand maakte Tricht met 2-2 al weer gelijk. Op aangeven van Gerjan van Haarlem maakte Ramon van Soelen toen zijn tweede doelpunt van de spannende middag: 2-2.

Slechts vijf minuten kon de thuisclub van dit succes genieten. Toen nam Pelikaan andermaal de leiding want na een aanval door het as van het veld werd vanaf twintig meter weer schitterend raak geknald: 2-3. Marijn Bransen kreeg op aangeven van Arjan Hakkert twee mogelijkheden op de gelijkmaker, maar de Trichtse topscorer had zaterdag duidelijk niet zijn beste dag en scoorde niet.

Met Harm van Brenk als tweede verse kracht probeerde Tricht in de slotfase alsnog het zeker verdiende punt te redden. Na een prima actie van Tim van Dijken voorkwam de keeper van Pelikaan in de hoek met een mooie redding evenwel die gelijkmaker. Ook een vrije trap van Tim van Dijken ging naast.

Het publiek was zaterdag in Tricht de grote winnaar maar Tricht moest met 2-3 wel de eerste nederlaag incasseren. Pelikaan is nu als enige ploeg met de maximale buit na twee duels alleen koploper in de tweede klasse. Scheidsrechter Jeroen Bos uit Zwijndrecht blies een prima partij en deelde drie gele kaarten uit: twee aan Tricht (Sven van Maurik en Luuk Monker) en één aan Pelikaan.