Eerste punt voor tiental MVV’58

METEREN • In Sprang Capelle pakte debutant MVV'58 zaterdag met 2-2 het eerste punt in de derde klasse. Tweemaal werkte MVV'58 in Brabant een achterstand weg. De tweede keer gebeurde dat overigens met slechts tien man pas in de extra tijd. Komende zaterdag speelt MVV'58 weer een uitmatch en dan in Den Bosch tegen het al twee keer winnende BLC.

In het eerste kwartier was SV Capelle duidelijk beter en na tien minuten nam de thuisclub dan ook een verdiende 1-0 voorsprong. MVV'58 stond toen met de rug tegen de muur maar kreeg daarna meer grip op de partij. Na een mooie aanval via Jacco de Leeuw en Morris van den Brink kwam MVV'58 na ruim een half uur tot 1-1 langszij. Eerst redde de Brabantse keeper nog maar daarna scoorde Robin Jager alsnog: 1-1.

Via een soortgelijke aanval had Robin Jager nog voor rust nogmaals moeten scoren maar ditmaal tikte hij de bal naast. Na goed werk van Dominic Comerford kwam MVV'58 tien minuten na de thee dichtbij een voorsprong maar de Brabantse keeper en de paal voorkwamen dat Morris van den Brink zou scoren.

Halfweg de tweede helft kwam de koude douche voor MVV'58 toen de goed spelende jonge libero Bastiaan Baars ongelukkig in eigen doel scoorde: 2-1. Een kwartier voor tijd moest Dave de Baar met zijn tweede gele kaart uit het veld en zag het er voor het tiental van MVV'58 ongunstig uit. SV Capelle ging echter verdedigen en het Meterense slotoffensief bracht tenslotte toch nog het verdiende succes. Driemaal mocht Morris van den Brink een vrije trap nemen. Ook door de hulp van de doelpaal doorstond SV Capelle de eerste twee schoten nog maar in de 93e minuut zorgde Morris van den Brink bij zijn derde poging alsnog voor het verdiende 2-2 gelijkspel.