Eerste drie punten voor GVV’63 na doelpuntrijk duel

GAMEREN • GVV'63 heeft zich zaterdag optimaal hersteld van de valse start van een week eerder. Thuis werd Haaften met maar liefst 6-2 aan de kant gezet.

Haaften kwam zaterdagmiddag op sportpark Maartenshof overigens wel als eerste tot scoren, maar GVV'63 boog die stand via Nick Ekelmans en Daniel Bouma nog binnen het half uur om naar een 2-1 voorsprong. Vijf minuten voor de rust zorgde Haaften voor de gelijkmaker. Die domper maakte Michel Kooijman één minuut voor de rust ongedaan, waardoor de thuisploeg met een 3-2 voorsprong de kleedkamer mocht opzoeken.

In de tweede helft deed GVV'63 er nog een schepje bovenop. Het kwam niet meer in de problemen en Thomas van der Ley liet de formatie uit Gameren met twee goals uitlopen naar een 5-2 voorsprong. Het slotakkoord was voor Karim Kaaouass.

Op de counter
Een eclatante en verdiende zege, vond GVV'63-trainer Denny van Geffen: "Dit was heel overtuigend. Ik vond dat wij de hele wedstrijd de bovenliggende partij waren. Wij hebben meer kwaliteit, maar Haaften is op de counter natuurlijk levensgevaarlijk. Met Thijmen Gerringa hebben ze, in mijn ogen, de snelste spits in de derde klasse. Daar doe je als verdediging ook niet veel aan. Twee counters waren gelijk twee doelpunten. Het was fijn dat we net voor rust nog scoorden, want als je met 2-2 naar binnen gaat, kan Haaften zich ingraven. Nu moesten ze komen en aangezien wij in een veel hoger baltempo gingen spelen, konden ze het in de tweede helft niet meer bijbenen. "

Blamage
De driepunter is een welkome opsteker na de blamage van een week eerder in Tilburg, toen TSVV Merlijn een 1-3 achterstand omboog naar een 4-3 overwinning. "Vorige week hebben we onszelf in de vingers gesneden. Daar was de wil om te winnen er ook niet. Die was er gisteren wel. "

Rode kaart
Een smetje op de overwinning was de rode kaart voor Hidde Boersma. Hij ontving de maximale straf na het vermeend naar de grond trekken van een doorgebroken speler. Net als Mathijs Libbers, die voor zijn rode kaart van vorige week drie wedstrijden aan zijn broek heeft gekregen, zal Boersma niet inzetbaar zijn in de thuiswedstrijd tegen ONI van volgende week.