• Roda Boys - Altena (1-1).
• Roda Boys - Altena (1-1). Foto: Gerald van Zanten

Teleurstellend tweede gelijkspel op rij voor Roda Boys

AALST • Ook in de tweede wedstrijd van de competitie is Roda Boys niet verder gekomen dan een gelijkspel. Waar het vorige week nog in 2-2 eindigde op bezoek bij Wilhelmina'26, hield Altena de ploeg van trainer Frank Brands zaterdag op een 1-1 gelijkspel.

Op het eigen sportpark De Maaskant vielen beide doelpunten pas na rust. Altena was op een 0-1 voorsprong gekomen en kreeg kansen op een grotere marge.

Die liet de ploeg uit Nieuwendijk liggen, waarna Roda Boys via een rake vrije trap van Martijn de Wildt alsnog de gelijkmaker aantekende. Daar mocht de thuisploeg nog niet eens over klagen, vond Brands: "Na de 0-1 gingen we wat meer risico nemen. In die fase had Altena de wedstrijd kunnen beslissen. Over de hele wedstrijd bekeken mogen we niet mopperen met een punt."

Dat neemt niet weg dat twee punten uit twee wedstrijden een teleurstellend resultaat is voor een kampioenskandidaat als Roda Boys, beaamt Brands: "Ik vind dat we meer punten moeten pakken dan twee uit de eerste twee wedstrijden, maar met name dat we beter voetbal moeten laten zien. Het was ook nu wéér niet goed genoeg. We halen bij lange na niet het niveau dat we in de voorbereiding wel hadden. Waarom dat niet lukt, is moeilijk te vatten, maar daar moeten we deze week weer mee aan de slag."

• Roda Boys - Altena (1-1).