MVV’58 redt punt na driemaal ruime achterstand

METEREN • In een doelpuntrijk duel kwam MVV'58 zaterdag in Andel tegen Sparta'30 driemaal ruim op achterstand. De Brabanders leidden bij rust met 2-0 en in de slotfase na een 3-1 voorsprong ook nog met 4-2 maar tijdens de extra tijd sleepte MVV'58 nog een verdiend 4-4 gelijkspel uit het vuur. Komende zaterdag komt GVV'63 in de derde klasse naar Meteren.

Voor rust had MVV'58 veel balbezit maar Sparta'30 bleek effectiever. Na een kwartier was Meterens libero Bart van Leeuwen bij een Brabantse uitval niet scherp genoeg en de spits van Sparta'39 profiteerde meteen: 1-0. Na een vrije trap belandde de bal later in het Meterense strafschopgebied en moest MVV'58 in de eerste helft ook nog een tweede tegengoal incasseren: 2-0.

Met vier spitsen had het va-banque spel van MVV'58 na rust al na twee minuten succes. Op aangeven van Twan de Kock trof Robin Jager doel: 2-1. Bij een uitval kwam Sparta'30 niettemin uit een lastige hoek via de paal met 3-1 toch weer ruimer voor. Halfweg de tweede helft profiteerde Morris van den Brink in de rebound van een fout van de Brabantse keeper die de bal losliet: 3-2. Een nieuwe counter van Sparta'30 leek met 4-2 het slotoffensief van MVV'58 te smoren.

MVV'58 toonde net als drie weken eerder uit bij SV Capelle echter een enorme veerkracht. Uit een vrije trap maakte Morris van den Brink in de 86e minuut fraai zijn tweede doelpunt van de middag: 4-3. In de 94e minuut werd de miraculeuze eindsprint van MVV'58 ook nog met de late en verdiende 4-4 gelijkmaker beloond. Uit een pass van Morris van den Brink zorgde Remco Knoop met zijn doelpunt voor dat 4-4 gelijkspel. Na vijf wedstrijden bezit debutant MVV'58 nu ook vijf punten.