Mooie ouverture Kozakken Boys voor klassieker tegen IJsselmeervogels met 1-2 bij Jong Volendam

VOLENDAM – Kozakken Boys keerde zaterdag terug in Werkendam met een knappe 1-2 zege bij Jong Volendam. Daarmee stegen de Werkendammers naar de derde plaats op de ranglijst en staan nog maar drie punten achter op IJsselmeervogels. En laat het nu net komende zaterdag Kozakken Boys tegen IJsselmeervogels zijn. Een mooie ouverture dus.

Trainer Rick Adjei: "Natuurlijk zijn we er blij mee. Na een matige eerste helft hebben we het de tweede helft goed opgepakt en kregen we grip op de tegenstander met drie punten als resultaat. We staan nu op drie punten van koploper IJsselmeervogels, dat is een mooie bijkomstigheid. De wedstrijd komende zaterdag tegen de Vogels heeft nu een mooi affiche. Het wordt een mooie zaterdagklassieker nu alles weer dicht op elkaar staat."

Voor de rust kwam Kozakken Boys in Volendam op 0-1 na een voorzet van Kay Tajan en een inkopper van Tyrone Conraad. Vijf minuten later kwam Jong Volendam lanszij met de 1-1 van Kevin van Garderen.

Na de rust trokken de Werkendammers de winst binnen boord een groot kwartier voor tijd na een steekballetje van Tejan op Yassin Ouja. De matchwinnaar twijfelde geen moment om de 1-2 binnen te schieten.