• Leerdam Sport - Well (1-1).
• Leerdam Sport - Well (1-1). Foto: Arie Stutz

Well pakt eerste punt in uitduel sinds 1 december

WELL – Ze hebben er heel lang op moeten wachten, maar bijna een jaar na het laatste punt in het uitduel, kon Well met de 1-1 op bezoek bij Leerdam Sport'55 zaterdag weer een resultaat vieren.

Well was in Leerdam al na tien minuten op een 0-1 voorsprong gekomen door een doelpunt van Niels Kraay. Op het half uur incasseerde Well de gelijkmaker en in het uur dat daarop volgde bleef die 1-1 stand gehandhaafd.

Het was vanaf 1 december 2018 niet meer gebeurd dat Well in een uitduel één of meerdere punten pakte. Destijds stelde Well een 2-2 gelijkspel veilig tegen Rhelico, toen nog onder leiding van Edwin van de Braak.

Gedreven
Met het punt op bezoek bij Leerdam Sport'55 was trainer André van Vugt zaterdag content, ondanks het vertoonde spel: "Het voetbal was van beide kanten slecht, maar dat we na tien minuten de 0-1 maken is natuurlijk superpositief. We krijgen de 1-1 tegen, nou, dat kan, maar ook daarna hebben we nog aardig wat mogelijkheden gehad. Al moet ik ook zeggen dat de kansen van Leerdam Sport wel wat beter waren. Al met al ben ik tevreden met een gelijkspel. We speelden gedreven en gepassioneerd, dus alleen maar complimenten naar de jongens toe. Er zijn natuurlijk altijd verbeterpunten, maar als we dit altijd op de mat kunnen leggen, dan is het leuk om naar te kijken en kunnen we het de tegenstander moeilijk maken."

Na het vrije weekend krijgt Well het Noordeloos van oud-trainer Erwin Verheij op bezoek. Een bekende van Van Vugt: "Ik volgde hem op bij ONI, dus Erwin ken ik wel. Hij doet het goed met Noordeloos en dat is knap voor zo'n kleine vereniging. Ze hebben de flow te pakken, maar wij gaan proberen zand in die motor te strooien."