Van Gastelen baalt van derbynederlaag én van onnodige rode kaarten

SLIEDRECHT • Met 5-1 er af gaan tegen Sliedrecht klinkt als een kansloze affaire, maar zo voelde Nieuw-Lekkerland trainer Maarten van Gastelen het zeker niet.

"Behoudens het eerste kwartier hebben we grote delen van de wedstrijd gedomineerd en verdienden we ook te scoren. Het ontbrak echter aan de juiste eindpass en het goede moment van 'afdrukken'."

De thuisclub bleek die vaardigheden wél in huis te hebben.

Al vroeg in de partij kwam het zeker niet indrukwekkend voetballende Sliedrecht op 1-0.

Na rust verdubbelde men de marge, waarna spits en clubtopscorer Damiën Müller Nieuw-Lekkerland terug in de wedstrijd bracht (2-1).

Rode kaarten
"We voelden dat er wat te halen viel en wilden doordrukken", aldus Van Gastelen. "En toen kregen we kous op onze kop. Dat kan gebeuren. Waar ik meer van baal is dat we in de slotfase onze koppies lieten hangen en de 4-1 en 5-1 zomaar toelieten. Ook van de rode kaarten van Damiën Müller en Wim de Jong baal ik. Die waren negens voor nodig en maken deze nederlaag alleen maar vervelender."