Rhelico met winst de winterstop in

RUMPT – In de laatste wedstrijd voor de winterstop pakte Rhelico zijn derde zege van het seizoen. Kerkwijk werd met 3-2 verslagen.

Volgens trainer Adrie van Steijn was dat terecht. "We hebben nu wel de kansen afgemaakt, waar we die tot nu toe vaak lieten liggen. Maar ook alle credits aan Kerkwijk. Die hebben net als wij een jonge, voetballende ploeg. Het was gewoon een leuke wedstrijd."

Via Sander Noom nam Rhelico de leiding. Halverwege stond het echter 1-1. De drie wissels in de rust pakten voor Rhelico prima uit. Sjoerd Dragstra knalde van twintig meter de 2-1 in de kruising. Na de 3-1 van Jan Bassa leek de wedstrijd gespeeld. Kerkwijk kwam echter terug tot 3-2 en in de lange blessuretijd werd het nog spannend. "Maar gelukkig krijgen we nu toch de beloning met de drie punten", zei Van Steijn.