Vianen laat punten onnodig aan Vechtzoom

VIANEN • In eigen huis heeft Vianen nagelaten om van SV Vechtzoom te winnen. De tricolores verloren met 1-2.

Aanvankelijk hadden de bezoekers het beste van het spel, maar omdat Vianen het achterin goed dicht hield werden ze niet gevaarlijk. Dankzij een schot onder de lat van Mitchell Akkerman kwam de thuisclub na een kwartier op 1-0. Vianen werd sterker, dook enkele keren een-op-een op voor het Utrechtse doel, maar miste de ene opgelegde kans na de andere.

Vastgepind
Dat gebrek aan scherpte brak de tricolores in de tweede helft op. Door een fout van de keeper, die de bal na een hoekschop uit zijn handen liet vallen, kwam Vechtzoom snel langszij: 1-1. Er volgde een lange fase waarin de gasten vochten voor de punten. Vianen werd vastgepind op de eigen helft en liet nagenoeg niets zien. In de slotfase werd het 1-2 via een knap ingeschoten vrije trap. Gino Vesters had de gelijkmaker nog op zijn schoen, maar zijn boogbal werd op het nippertje gepakt door de Utrechtse goalie.