GJS klopt Woudrichem diep in blessuretijd

GORINCHEM • Eindelijk viel het kwartje in de laatste minuten van de wedstrijd een keer de goede kant op voor GJS en behaalde de thuisclub een zeer belangrijke 2-1 overwinning.

GJS begon goed en trok ten aanval. Dit resulteerde in een paar mogelijkheden die niet werden benut. Daarna werd Woudrichem wat sterker, wat resulteerde in een doelpunt, nadat scheidsrechter Van de Luitgaarden al had gefloten voor buitenspel. Kort daarna schoot en Tim Saaman een vrije trap over het doel. Na ruim 20 minuten trok GJS weer ten aanval wat twee mogelijkheden opleverde, maar opnieuw geen doelpunt, Na ruim een half uur resulteerde een vrije trap van de gasten in een kopbal over het doel. Rust 0-0.

De eerste aanval na rust was voor de gasten, maar het schot werd geblokt in de verdediging  van GJS. Daarna werd GJS sterker. Nordin el Hassani en Youri Bis liepen goed door op een diepe bal en Youri kopte de bal over de uitlopende keeper, maar de bal werd net voor de lijn uit het doel gewerkt. Direct daarna aan de andere kant maakt Bart van Schaften door goed ingrijpen een gevaarlijke voorzet onschadelijk.

Een paar minuten later ging een schuiver van Rob van den Boom net langs de verkeerde kant van de paal. Na een uur voetballen kwam Ruud Bos in het veld voor zijn neef Youri. Het spel golfde op en neer. Eerst een snelle aanval van de gasten, waaruit net naast werd geschoten. Daarna twee kansen voor GJS die niets opleverden.

Een tweede wissel van GJS volgde in de 70e minuut toen Björn Barten in het veld kwam voor Niels Hofman. Het leek op een wedstrijd dat de club die scoorde zou gaan winnen. Toen in de 74e minuut Tim Saaman uit een vrije trap van ruim 20 meter de 0-1 laag binnen schoot, leek het kwartje richting Woudrichem te vallen. Een paar minuten later schoot de zelfde speler na een snelle aanval in het zijnet.

Gelijkmaker
Hierna kwam Stef Kamp in het veld voor Ben Vissers. GJS ging op jacht naar de gelijkmaker. In de 85e minuut schoot Stef Kamp hard tegen de onderkant van de lat en kopte Ruud Bos de terugspringende bal in het doel, 1-1 dus.

GJS wilde meer en bleef aanvallen. Vlak voor tijd ging Nordin el Hassani onderuit en hij viel erg ongelukkig op zijn gezicht. Een langdurige blessurebehandeling volgde waarbij ook de verzorger van Woudrichem hielp. Gevreesd wordt voor een hersenschudding. Na bijna tien minuten mocht Joost Haggenburg de vrije trap nemen, keeper Thom van Ballegooijen loste de bal, die vervolgens door de benen van twee GJS'ers ging. In de extra tijd mocht Tim Saaman opnieuw aanleggen voor een vrije trap, maar nu zweefde Bart van Schaften de bal uit het doel.

Heel ruim in de extra tijd kopte Ruud Bos een ingooi door en knalde Stef Kamp met een halve omhaal de bal schitterend binnen, 2-1. Een minuut later schoot dezelfde Stef de bal opnieuw keihard binnen, maar nu stond hij buitenspel. Direct daarna floot scheidsrechter Michel van de Luitgaarden uit Sliedrecht, die zijn handen vol had aan een stevige partij voetbal, voor het einde en had GJS drie zeer belangrijke punten binnen.

Volgende week speelt GJS opnieuw thuis en wel tegen koploper EBOH.

(Verslag: GJS)