Jeroen de Bruin/ DBRN Fotografie

Peursum krijgt in Spijk deksel op de neus: eerste nederlaag van het seizoen

SPIJK • Peursum leed in Spijk zijn eerste nederlaag van het seizoen. De wedstrijd leek op een gelijkspel af te stevenen, maar diep in blessuretijd maakte SVS'65 de winnende 2-1.

Gelet op het vertoonde spel en het aantal kansen, had Peursum wellicht net wat meer recht op de overwinning dan de thuisploeg. Omdat ook SVS'65 echter een aantal kansen onbenut liet, was een gelijkspel best te billijken geweest. Maar Peursum bleef dus voor het eerst dit seizoen met lege handen achter en wist zo niet te profiteren van de nederlaag die koploper Asperen leed.

"Dit is heel zuur", vond aanvoerder Twan Romeijn. "We hebben genoeg kansen gekregen om deze wedstrijd te winnen. Als je hem dan zo laat en op deze manier nog tegen krijgt, is dat even slikken."

De gasten speelden een sterk eerste halfuur, waarin alleen Mitchell Huisman wist te scoren. Toen vanuit het niets Willem Looijen de 1-1 in de bovenhoek knalde, was Peursum het even kwijt en had SVS'65 zomaar vaker kunnen scoren. "Misschien kwam het door de schok dat we zomaar ineens een doelpunt tegen konden krijgen, maar we werden ineens aan alle kanten voorbij gelopen", Zei Romijn. Na rust was de wedstrijd rommeliger en meer in balans. Peursum miste een aantal kansen om weer op voorsprong te komen, maar kreeg in blessuretijd het deksel op de neus. Robin IJsselstijn maakte de 2-1.