Rhelico stunt met zege op koploper Asperen

RUMPT – Asperen beging in de titelstrijd een lelijke misstap. Rhelico verraste de koploper door met 3-2 te winnen.

Waar Asperen zich tijdens de wedstrijd nogal druk maakte over het optreden van de scheidsrechter, wilde trainer Jaap van Hattem daar niet al te veel van weten. "Na rust kregen we op een gegeven moment zo'n beetje iedere beslissing tegen ons, maar dat is niet de reden dat we verliezen. We hebben verloren omdat we tegen onszelf liepen te voetballen."

Adrie van Steijn was bijzonder opgetogen over de zege. "Dit is een heel mooie overwinning. Als je van de koploper wint is dat wel een feestje waard. We staan te laag voor het spel dat we dit seizoen laten zien. Nu belonen we onszelf eindelijk een keer."

Via Jan Bassa nam Rhelico de leiding. Kort na rust maakte Floris Rademaker er zelfs 2-0 van. Na de 2-1 van Michiel den Hartog maakte Bas van Rijnsbergen vanaf de stip de 3-1. De 3-2 van Maikel Groenenberg leek het sein voor een Aspers offensief, maar dat kwam er niet. "Na dat doelpunt zijn we niet meer in de wedstrijd geweest", baalde Van Hattem.