Tricht in slotfase nog naast tien man van Sleeuwijk: 3-3

TRICHT – Tricht kwam zaterdag thuis tegen tien man van Sleeuwijk na een 1-0 voorsprong bij rust in de tweede helft met 1-3 achter, maar in de slotfase sleepte Tricht nog een 3-3 gelijkspel uit het vuur. Als hekkensluiter in de tweede klasse blijft Tricht zo wel vijf punten onder het als voorlaatste gerangschikte Sleeuwijk.

Bij Tricht ontbraken zaterdag topscorer Marijn Bransen en keeper Lukas Grizell nog steeds vanwege enkelblessures. Bovendien was Luke van Dijken geschorst maar zijn tweelingbroer Tim van Dijken mocht in afwachting van zijn definitieve straf weer wel meedoen. Voor de rust zag Tricht lange tijd geen kans om een voorsprong te nemen. Dat lukte pas nadat Sleeuwijk-speler Robin van der Windt drie minuten voor de pauze met zijn tweede gele kaart uit het veld moest. Even later gaf Gerjan van Haarlem de thuisclub met een goed doelpunt eindelijk de fel begeerde 1-0 voorsprong. Volle winst was voor Tricht ook essentieel om de benarde positie onderaan de ranglijst te verbeteren.

Omschakeling
Na de thee kon Tricht die voorsprong echter niet vasthouden. Na een ongelukkig moment van Kevin van de Bergh in de Trichtse defensie kwam Sleeuwijk via Danilo Kros tot 1-1 langszij. In de 73e minuut raakte Tricht na slordig balverlies van Luuk Monker zelfs achter want de diep gestuurde Jeffrey Molhoek kon nu keeper Glenn Robbemondt omspelen en 1-2 scoren. Na een fout van Gerjan van Haarlem liep Sleeuwijks tiental in de omschakeling vier minuten later via een doelpunt van Michiel Marinissen zelfs tot 1-3 uit.

Krachttoer
Tijdens de slotfase toonde Tricht evenwel een grote veerkracht. Met een kopbal van dichtbij bood aanvoerder Arjan Hakkert de thuisclub met 2-3 weer alle hoop. De gelijkmaker van invaller Redouan Rahali werd nog afgekeurd maar vlak voor tijd zorgde Tim van Dijken ver in de extra tijd toch nog voor een laat 3-3 gelijkspel. Om rechtstreekse degradatie uit de tweede klasse te voorkomen zal Tricht echter onder leiding van interim-trainer Jeroen Brouwer in de laatste tien competitiewedstrijden nog een ware krachttoer moeten uithalen, want alle rivalen in de staartgroep boekten succes.