Foto:Kontakt Mediapartners

Bekerstunt van Sliedrecht: cupfighter VVSB wordt vanaf de stip uitgeschakeld

SLIEDRECHT • Sliedrecht ontpopte zich de laatste jaren in de districtsbeker tot een heuse cupfighter. VVSB deed dat ook, maar dan zelfs in de nationale Toto KNVB-beker. Toch was het Sliedrecht dat zaterdagavond vanaf de stip aan het langste eind trok. En daarmee clubhistorie schreef.

Op De Lockhorst was er in de eerste voorronde van de Toto KNVB-beker sprake van een heuse bekerstunt. Immers, derdedivisionist VVSB speelt twee klassen hoger dan Sliedrecht.

Sliedrecht kwam in de eerste helft tot twee keer toe op voorsprong door goals van Sem van der Pijl en Marciano Simonis (strafschop). In de 64e minuut deed VVSB voor de tweede keer iets terug (2-2).

In beide verlengingen werd er niet gescoord, zodat penalty's de beslissing moesten brengen. Sliedrecht-doelman Matthijs Donatz werd de held van de avond door twee strafschoppen te keren. Voor Sliedrecht schoot Simonis de beslissende binnen: 4-3.

In de tweede voorronde wacht tweededivisionist Noordwijk. Sliedrecht speelt dan uit.

Rick den Besten

Hoofdredacteur Het Kontakt Edities en (sport)redacteur/fotograaf Het Kontakt Alblasserwaard en Regio-Voetbal.